morkbollen_UBBT
Warrior
Vart tog alla de orginella idéerna vägen? Kampanje världarna som dark sun och planescape. Synd att alla nya böcker inte kan mäta sig med de gamla... Nu när jag tänker på det blir jag lite ledsen i ögat
Dante hann före - damn him! Jag har för övrigt för mig att samtliga supplement (förutom själva Campaign Settingen) har givits ut av Sovereign Press.Edit:
Nu är jag inte säker på exakt vad du menar med »ta bort all icke relevant text«. Om det är Dark Sun-uppdateringen i Dragon och Dungeon du åsyftar, så var ju de artiklarna mest tänkta som konverteringshjälp av regeldata från de gamla DS-produkterna till 3.5. Visserligen ingår en hjälpligt detaljerad översikt av Athas, men det förutsätts nästan att man åtminstone äger DS Boxed Set. Dessutom var det Paizo (förlaget bakom bl.a. Dragon och Dungeon) snarare än WotC som såg till att artiklarna blev verklighet.Ehh, Darksun var en sällan skådad orginell idé hos wizards samma sak med planescape. Jag har ingen aning om Eberon, inte för att jag spelar D&D mycket nu för tiden. Men kanske får kolla upp det ändå. Jag vet att Wizards vill gå med vinst, men synd med den synen att ta bort all icke relevant text. Blir lite utvattnat i längden tycker jag, även om dom vill att vi ska skapa allt så tappar världarna mycket känsla och personlighet..