Nekromanti Vad hände med det allmänna spelforumet?

Dofhjort

Veteran
Det var försvunnet efter att jag varit borta några månader... Någonting dylikt vore skoj, att försöka diskutera figurspel på Sveroks forum får ju munsår att framstå som roligt.

Rickard

Urverk speldesign
Så de gamla inläggen har med andra ord flyttats dit? Om inte, när kommer det att göras?

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som saknar att läsa igenom gamla idéer på spelforumet

seinet

Swashbuckler
Jag vet inte vad som hänt med de gamla inläggen... antagligen ligger de kvar i databasen som tillhör www.rollspel.nu, jag har ingen som helst aning när någon skall sitta och flytta över inläggen faktiskt.

/Seinet Wintermute - Har en timma kvar på jobbet nu

Foggmock

Myrmidon
Frågan är väl OM någon ska göra det. Blir ju en del sorterande. Själv saknar jag forumet också. Sen saknar jag också ett OT-forum eller communityforum där man bara kan slappa och prata skrot typ.

Hursomhelst, spelwebben är en bra sida som behöver lite tid att växa till sig, och det är synd att de gamla inläggen på wrnu inte går att komma åt längre.

Dofhjort

Veteran
Där ser man

Titta, det var ord och inga visor. Och en massa länkar :gremwink: Diskussionen på spelwebben borde väl ta sig med tiden får man hoppas.

Oldtimer

Slava Ukraini!
Flytta poster mellan databaser

antagligen ligger de kvar i databasen som tillhör www.rollspel.nu,
Jag borde kanske inte lägga mig i det som inte angår mig, men... flytta poster mellan två databaser med samma datamodell? (För det antar jag de har om de kör samma forumsystem.) Vad är det för fel på några välformulerade INSERT INTO ... SELECT ... FROM ...? Om nu databasprodukten i sig inte har några bra export/import-funktioner.

/Mikael - saknar antagligen jobbet som börjar fundera på sådant här på semestern

Gardener

Champion
Re: Flytta poster mellan databaser

Dels kör Spelwebben en mycket nyare version av systemet som har ett flertal viktiga förändringar i databasstrukturen, dels tar det tid att göra (något som iaf jag inte har hur mycket som helst av), dels är det lite klurigt med rättigheterna om vi faktiskt kan lämna ut inlägg utan vidare och dels har inte Spelwebben frågat efter det.

För att inte tala om att användarna inte finns så man måste se till att alla ändras till att vara skrivna av "Anonym", se till att inläggen inte krockar med befintliga inlägg på något sätt, att det inte blir annat strul med inlägg som inte lagts in på normalt sätt och se till att inläggen hamnar på vettiga ställen.

Oldtimer

Slava Ukraini!

Det var ju en hel del vägspärrar att forcera, ja. Om versionerna skiljer så markant åt, blir det säkerligen en hel del handpåläggning.

Sedan insåg jag ju inte att Spelwebben var såpass distanserad från wrnu att de har en annan användarlista. Då blir det ju både tekniskt och eventuellt juridiskt strul. :gremfrown:

Nåja, inget är så enkelt som det först verkar. Speciellt när datorer är inblandade... :gremtongue:

/Mikael

DODswe4

Hero

Varför inte bara ha så att man kan läsa det här på wrnu? som ett låst forum menar jag?

Dimfrost

Special Circumstances

Varför inte bara ha så att man kan läsa det här på wrnu? som ett låst forum menar jag?
Ja, det undrar jag också. Tidigare har det väl mest bara varit lösa undanflykter från redaktionens håll när ämnet kommit på tal. På den gamla goda tiden, när Yassilus var chef :gremsmile:, vet jag att det var tal om att lägga upp forumet igen, utan skrivrättigheter. Det är en idé jag ställer upp helhjärtat på.

/Dimfrost

Gardener

Champion

Kan du inte skriva om något utan lögner och förtal kan du strunta i att skriva alls. Nu låser jag tråden.

Jag är trött på alla som trot att man kan få något att hända genom att snacka skit och jävlas med folk. Att saker inte händer beror inte på att vi aktivt jävlas, att vi inte gör något och berättar om det är inte en undanflykt bara för att vi inte har en orsak som inte är "godkänd" av vissa individer.