Nekromanti Vad hände med SAVE?

PAX

Jordisk Äventyrare
Nu i en tid av "returpack" som syftar på Drakar och Demoner samt Mutant så började jag själv fundera på om man inte skulle kunna utveckla konceptet SAVE. Har alla dessa personligheter som tillhörde denna skuggorganisation helt försvunnit? Har mörkrets makter upplukat dem eller är de fortfarande verksamma i det fördolda? Vad tror ni?

Skulle man kunna blåsa liv i SAVE och göra gamla Chock till ett lite mer mörkt, modernt och "krypande kårar" spel igen?

Eller är Chock levande begravt?

Krille

Super Moderator
"Skulle man kunna blåsa liv i SAVE och göra gamla Chock till ett lite mer mörkt, modernt och "krypande kårar" spel igen?"

Ett stort problem med Chock är att det inte är ett svenskt företag som äger rättigheterna. Chock var nämligen en översättning av Pacesetters gamla spel Chill, som senare togs över av Mayfair, och vad som hänt med Mayfair är inte bara en gåta utan en utländsk gåta.

Så till skillnad från DoD och Mutant, där man tydligt visste var rättigheterna fanns (Paradox), så har Chock/Chill försvunnit ut i en utländsk juridisk härva.

PAX

Jordisk Äventyrare
Jag vet allt det där om Chill och Chock. Verkar som om att Mayfair fortfarande håller rättigheterna.

Men det skulle vara kul att använda bakgrunden i viss omfattning och skriva ihop ett nytt kampanjmaterial. Jag ser ett flimmer i tunneln. Något håller på att formas. Något skrämmande. Dags att börja skriva på en ny kampanjvärld.

Don Kennetho

Warrior
I vår förening håller vi på närvarande att skriva en ny version av Chock. Skillnaderna gäller dock mest reglerna, och berör knappt kampanjvärlden överhuvudtaget.

PAX

Jordisk Äventyrare
Skulle vara kul att få se dessa regler. Skicka gärna en kopia om det inte är för mycket begärt.

Don Kennetho

Warrior
De kommer upp på vår hemsida, som i sin tur kommer upp förhoppningsvis inom en snar framtid.