Nekromanti Vad händer i Sverige?

Dilandau

Myrmidon
Vad är det mest spännande och intressanta som händer på rollspelsfronten i Sverige i dag?

Själv är jag väldigt spänd på nya versionen av Drakar & Demoner. Mest för att se hur Riotminds lyckas göra regler mer anpassade till världen. Och även, måste jag erkänna, för att jag vill se hur snygg boxen kommer att bli.

Är även lite nyfiken på Noir och Coriolis.

Man Mountainman

Storsvagåret
Jag ser fram emot ARK, från Alltid attack förlag, som tydligen ska komma nu i december. Det känns fräscht med ett utpräglat SF-rollspel som dessutom är hyfsat smalt och koncepttungt.

Noir tycker jag är intressant eftersom Marco i så stor utsträckning utvecklat det genom diskussioner här på forumet. Genren intresserar mig däremot inte särskilt.

Torbjörn

Swordsman
Vad är det mest spännande och intressanta som händer på rollspelsfronten i Sverige i dag?
Själv är jag mer nyfiken på vad som kommer att hända utanför Sverige under 2006! Blir det något 2320 AD månne?

Torbjörn

Johan K

Gammal & dryg
Jo, jag är åxå välldigt nyfiken på vad det nya DoD kommer att innehålla & se ut. Antar dock att man inte komer att gå så långt ifrån hur det ser ut nu, dock så är jag isåfall mer nyfiken på deras system. Hur nu det kommer att se ut.

Sedan så är jag sådär hyggligt nyfiken på de nya modulerna till M:UA, ska bli kul att se vad Göborg & hindenburg, min älskade kommer att inehålla.

/ Johan K, som hoppas & tror att det kommer att bli et bra rollspelsår, nästa år.

Jambu

Swordsman
Tråkigt nog har jag inget att tillägga utöver Trudvagn, förutom möjligen att jag ser fram emot Gurgehs gudar-modul till Millennium :gremsmirk:

Dilandau

Myrmidon
Jag tyckte ARK verkade spännande ända tills dess att jag såg omslagsbilden. Då tappade jag all lust att spela det.

Man Mountainman

Storsvagåret
Jag tyckte ARK verkade spännande ända tills dess att jag såg omslagsbilden. Då tappade jag all lust att spela det.

Den var inte det snyggaste jag nånsin sett, nä. Men, du vet, "don't judge a book by its cover".