Nekromanti Vad har hänt med d20 Starwars?

Eagle

Swordsman
Hej!

Vad har hänt med d20 starwars. Wizards of the coast har inte gett ut några nya produkter på över ett år och jag undrar vad som står på? Om de inte är intresserade av att fortsätta, varför säljer de inte licensen tillbaka till West End eller någon annan som kan ge ut nya produkter?

Storuggla

Champion
Bra fråga. Det jag kan tänka mig är att Lucasart kanske hårdkollar allt licensstuff nu runt Episod 3, men fanken vet.
Jag tror mer på att WotC hårdsatsar på minis. Star Wars Minis liksom... det måste ju bara dra in cash! Kidsen diggar minis!
Och då får väl rollspelet stryka på foten.

Storuggla, kitten by the window

Eagle

Swordsman
Jo de har nog prioriterat minis framför rollspel, men samtidigt är Wizards of the Coast så pass stora att de borde kunna ha flera projekt igång samtidigt. Det är ju knappast samma personer som jobbar med minis som med rollspelet. Tycker det är dålig stil av WotC att inte berätta hur det ligger till. Jag har kollat runt på olika forum och det spekuleras en hel del, men ingen vet någonting.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Man tycker ju att de borde släppa nån bok för att täcka eventuella nyheter i den nya filmen men inte en enda bok är planerad för 2005 enligt produktkatalogen. Känns skumt som sagt.

Bombu

Hero
Re: Vad har hänt med d20 Starwars? spoiler below

Man tycker ju att de borde släppa nån bok för att täcka eventuella nyheter i den nya filmen men inte en enda bok är planerad för 2005 enligt produktkatalogen. Känns skumt som sagt.

Tror ni inte att de har nått i bakficken i år.... jag menar

spoiler below

Anakin turning evil.... *hehe*

Måste väl nästan komma nått iår.... om inte för lång tid annars kan man nog konstatera att de lagt projektet litegrann eller jättemycket på hyllan....

*vi kan se det som ett test*

kommer det inget iår så är de ena ruttna sillar

entomophobiac

Low Prep High Play
Det kanske bara är så enkelt att de är i faggorna att kladda ihop en ny revision i samband med Episode III? Det torde väl märkas rätt snart i så fall.