Nekromanti Vad har ni för vision med Saga rollspelet?

Eagle

Swordsman
Joined
14 Oct 2002
Messages
532
Hej!

Jag såg på Sagas hemsida att ni jobbar med tre projekt samtidigt: Steam 1888, Saga och Paralell Worlds och jag undrar varför ni väljer att göra så istället för att satsa helhjärtat på ett spel åt gången? Ni har väl jobb och familjer som alla andra. Så blir inte risken då att det varken blir hackat eller malet? Då Saga och världen Arcania ligger mig varmt och hjärtat, och jag gärna ser er utveckla denna spelvärld ytterligare - så undrar jag vad ni har för vision med detta rollspel? Brinner ni för Saga helhjärtat och inte har någon framtidsvision för detta rollspel? Vad har ni för prioriteringar?

/Eagle
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Steam 1888 (som sannolikt kommer heta nåt annat) skrivs främst av Johan Danforth, medan Saga mest är mitt ansvar.

Just nu har vi flera större projekt på G till Saga, till exempel en fet spelledarbok och en landsmodul... jag har jobbat där med flera frilansare för att snabbare få fram det material som behövs. Han här på forumet har till exempel skrivit en hel del material till spelledarboken (utvecklat från material han skrivit tidigare). Dessutom kommer det bli mer gratismaterial til Saga att ladda ner, som Saga Trudvang. Jag filar dessutom på några äventyr, en stadsmodul och en prequel till Saga, som utspelar sig i Arcaria ett antal tusentals år innan det som händer i grundboken. Alltså mer sword &sorcery-aktigt. Och sen har ja ju min "global campain to save mankind" också... :gremgrin:

Spelledarboken är ju i stort sätt klar, textmässigt, och två tredjedelar är dessutom färdiglayoutat... Där handler det helt enkelt om att jag dels väntar in lite material, dels ska få lite inspriation att skriva om ett äventyr, och dels (framför allt) ha råd att lägga ut de pengar ett tryck kostar.

Hursomhelst är planen att fortsätta med material till Saga i åratal. Heck, till och med Fjärran dalar utspelar sig i Rhendorerna från början...

PW har börjat leva ett eget liv, vilket var tanken från början. Jag skriver egentligen bara småsaker till det själv, utan nästan allt material kommer från folk som gör egna kampanjer. Jag sammanställer mest. Vi har dessutom ett trevligt samarbete med Mindless Gaming där.

Hursomhelst, det börjar dra ihop sig till en nytryckning av Saga snart, och jag tänker inte släppa det spelet.. har ju jobbat med det och kampanjen i 17 år.
 
Top