Jag har inget i gång i förgrunden men det här har jag iaf på gång i bakgrunden i fantasin:
- The Esoterrorists: Chock i vår värld i modern tid. Ev ersätter jag stridsreglerna med en pool-variant av Open D6 eller Mini Six för lite mer actionbetonat spelande om inte Gumshoe är kul. Tanken är att spelet ska utspela sig i en svensk småstadsmiljö med omkringliggande områden. Jag planerar att hitta frön till äventyrsstruktur i äventyr till Chock, Kult, Unknown Armies, Cthulhu, TV-deckarserier mm.
- The Mutant City Blues: Jag är förvånansvärt sugen på det här spelet trots att jag inte gillar superhjältar. Ev ersätter jag stridsreglerna i Gumshoe med D6 för mer action. Jag hoppas kunna återanvända material från Esoterrorists-kampanjen eftersom båda spelen utspelar sig i modern tid.
- Operation: Fallen Reich/Behind Enemy Lines: Rollpersonerna spelar brittiska agenter under andra världskriget. Rollpersonerna hjälper den danska motståndsrörelsen att utföra attentat mot tyskarna, spränger anläggning för tungt vatten i Norge, utför hemliga spionuppdrag i Stockholm, löser mysterier i O:FR mm. Jag funderar på att använda Top Secret/SI-äventyr som grund för agentspel i Danmark, Norge och Sverige under andra världskriget.
- Star Wars: Klassiskt Star Wars-spelande med Äventyrsspels Star Wars på svenska och alla WEG's äventyr på engelska.
- Gamla Mutant (lila lådan) eller Mutant UA: Spela igenom gamla Mutant-äventyr (och Järnringens alla äventyr och moduler) för nostalgins skull.
- Drakar och Demoner (svarta lådan): Spela D&D Ravenloft med gamla DoD-reglerna för nostalgins skull.
- "De tusen öarnas rike": Postapokalyptiskt skräckfantasyrollspel som jag har beskrivit mer ingående i en annan tråd i forumet. En blandning av Mutant, Drakar och Demoner, Wastelands, Chock, Kult i en värld som består av massor av öar.
- HEX/Spirit of the Century: Någon sorts pulp action (Indiana Jones/TinTin) spelande 1920-1940.
- East Texas University: En Beverly Hills 90210-variant där rollpersonerna spelar personer som är identiska med Brandon Walsh, Dylan McKay, Kelly Taylor, Steve Sanders, Andrea Zuckerman och Brenda Walsh. De försvarar 90210 och Beverly Hills high school från monster samtidigt som de ska hinna med att jobba extra på Peach Pit, få klart nästa nummer av skoltidningen, må dåligt över att farsan har dragit, plugga på prov, gå på skolbal mm. Det är spelet går nog bara att spela med människor som följde 90210 på den gamla goda tiden. Egentligen skulle jag vilja spela det här spelet utan skräck dvs så troget 90210-TV-serien som möjligt men jag vet inte om det blir så kul spel. Ett äventyr kan då gå ut på att rädda kompisen Steve Sanders kvar i plugget när han har åkt dit för fusk på ett prov. Ett annat att få Dylan att sluta ta till flaskan för att komma över att farsan stack.