Nekromanti Vad har vi att se fram emot?

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Ja, vilka spännande rollspel (främst svenska) är på g nu egentligen.
Finns det några hemliga projekt som det viskas om ute i stugorna. Kommer Drakar & Demoner Retro att komma ut?
Corioles? Är det redan ute.
Är Khelataar påväg att återuppstå?
Bläck kommer till hösten 20**?
Släpper Arfert ett nytt rollspel innan året är slut?
Kommer SåS någonsin komma? (ja)
Kommer det en fet kampanj till Dunder & Drakar?
Kommer några av supplementen till Skuggornas Mästare i år?
Byter wrnu forumsplattform innan folk ger upp?
Kommer Fenix utkonkurreras av Mjölner?
Kommer jag någonsin levla upp en gubbe till level 2?

luddwig

Lawful evil
Bläck kommer väl alltid "troligtvis till hösten". Arfert har väl alltid något på nytt på g. Svärd & Svartkonst börjar väl närma sig mållinjen på allvar. Svaren på de flesta frågorna är således ja. Svaret på den sista frågan är definitivt nej. Bobos dagar är räknade.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag vill minnas att Fria Ligan håller på med ett Varselklotsrollspel, efter en väldigt lyckad kickstarter av Varselklotsböckerna.

wilper

En ny utgåva av Oktoberlandet kickstartades rätt nyligen, så den borde vara på gång.

wilper

Riotminds gör en ny version av Drakar och Demoner, den skall likna DoD från tiden innan DoD91, och senast jag hörde var den ute på speltest.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Det är nog extremt ohemligt, men jag jobbar både på en kampanjmodul till Rotsystem, ett fett Fenixäventyr till detsamma, ett nytt regelsystem för Cthuluianskt rollspelande samt en remake/uppdatering av More then Human.

Coriolis ligger för övrigt på tryck. PDF:erna har gått ut till de som stöttade crowndfundern.

IcarusDream

Anti-populist
Grottor och gravkummel släpps till hösten. Troligen kommer version 2 av Skogsblod och Nekronomikon släppas (gratis!) i samma vända.

Inkognito

Swordsman
Åskfågelns kickstarter för Freeway warrior blev ett rollspel (med utgivning på både svenska och engelska), planerat släpp 2018.

Spelledarskärm och nytt äventyr till Western IV skickas på tryck i juli.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Zoth-Ya;n187807 said:
Jag snikar in en till fråga här, har någon hört nått om något nytt Warhammer rollspel?
Zweihänder är på gång och nästan färdigt som jag förstår det.

Det är ju "värdslöst", men känns väldigt mycket gjort för att spelas tillsammans med 2nd edition WFRP.

kwarnberg

Swordsman
krank;n187803 said:
Coriolis ligger för övrigt på tryck. PDF:erna har gått ut till de som stöttade crowndfundern.
PDF:erna följer med kvittot när man förköper spelet med, oavsett om man crowdfundade eller ej.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Jag har kommit igång med GrottZine Collection. Och därmed upptäckt att det finns flertalet artiklar jag vill komplettera med...

IcarusDream

Anti-populist
Krille;n187832 said:

En bild säger mer än tusen ord.

Och mer kan jag inte säga.
Jag hoppas innerligt att det är en bild från borgen Frysetur till kampanjen Järnsaga ;)

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.

Nästa modul till Leviathan är Svart svan: Det mahariska kriget. Det är en bok om skepp (och hur de används som bas till berättelser) och resor & utforskande. Dessutom följer det med en berättelse om det mahariska kriget där både aktörer och berättare får mer kött på benen om vilka som drev människor ned i havet.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Drakar och Demoner Retro? Ja, det kommer. (Jag vet för jag har skrivit introkampanjen Skymningshavets gåtor.)