Nekromanti Vad i hela friden är det som hänt?

G

Guest

Guest
Tjo, kamrater. Detta är Krank som snackar, eftersom jag inte kommer in på mitt vanliga konto.

Om jag försöker gå in på sidan via "www.rollspel.nu/forum" så möts jag av en osedbaligt tom inloggningsruta (se "what.jpg").

Genom att totalfula mig lite (använda icke-www och rensa cookies) lyckades jag komma åt siten, men när jag försöker logga in möts jag av meddelandet att jag blivit bannad.

Efter en timmes jävlande med registrering och liknande har jag nu en sekundär användare, som gärna skulle vilja veta vad som hänt. har jag blivit bannad? varför? Det elakaste jag gjort den senaste tiden är ju typ att ha kallat utvecklarna av D&D's character builder för "inkompetenta horor", och nog har jag gjort värre saker?

Jag har dessutom inte meddelats via vare sig PM eller mail om varför...

är det här en bugg? Nån mer som upplevt konstigheter? Forumet började bugga ur för mig kring 23-tiden igår, och jag antog då att det var för alla - men tydligen har folk postat som fan ändå.

HJÄÄÄÄÄÄÄLP! Jag har abstinens, people!

//Egentligen krank, undrande

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Här blir du avstängd av Dante. Var därmed vänlig att inte posta med något annat konto. PM och mail skickas så vitt jag vet inte automatiskt (jag fick det i vart fall inte när jag stängdes av för mitt bråk med Bearnie).

Bjorn

Hero
Ursäkta om jag lägger mig saker jag inte har med att göra men det är väl ändå ganska så PUCKO?!?

Att man inte får en rimlig chans till en "responsinlaga" kan jag väl köpa även om jag inte håller med om det men man måste väl rimligtvis ändå bli medelad när man får ett straff?

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Ja, vi borde ha ett system för att meddela folk om deras avstängning även om de inte loggar in på forumet. Sådant sköts av den tekniske redaktören, som är... krank.

Storuggla

Champion
"Ja, vi borde ha ett system för att meddela folk om deras avstängning även om de inte loggar in på forumet. Sådant sköts av den tekniske redaktören, som är... krank."

:gremlaugh:

Storuggla, det är poetiskt

Bjorn

Hero
Jaha, det förstås...
:gremsmile:

En annan sak som vore bra (men som kanske är krånglig) vore om det stod vid användaren att han är (temporärt) avstängd när man läser hans inlägg. Så att folk inte sitter och väntar på svar från vederbörande och irriterar sig. Vet att detta finns på en del andra forum.

/Bjorn

G

Guest

Guest
Den svarte faraonen said:
Sådant sköts av den tekniske redaktören, som är... krank.
lol

Förlåt, men det var faktiskt lite roligt...

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Alltså, det här är något av det roligaste jag varit med om på forumet. Poetiskt, ironiskt och alldeles underbart.

:gremlaugh:

Rickard

Urverk speldesign
Bjorn said:
Ursäkta om jag lägger mig saker jag inte har med att göra men det är väl ändå ganska så PUCKO?!?

Att man inte får en rimlig chans till en "responsinlaga" kan jag väl köpa även om jag inte håller med om det men man måste väl rimligtvis ändå bli medelad när man får ett straff?
Jag hade för mig att man kunde logga in och skicka PM men inte skriva inlägg när man var bannad. Fast det kanske ändrades i forumsuppdateringen?

/Han som tycker att orginalsystemet borde ha en funktion för meddelandet av banning

Möller

Hubert Hortlax
Han said:
Jag hade för mig att man kunde logga in och skicka PM men inte skriva inlägg när man var bannad. Fast det kanske ändrades i forumsuppdateringen?
Det vore ju najs. Vi har ju vår spelgrupp gående tack vare wrnu, men nu är krank inte här längre.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Fast... är man bannad så är man. Det är ju en bestraffning för att man inte skött sig enligt forumets regler. Då ska man ju inte ha tillgång till forumet (eller som i det här fallet, dess underfunktioner).

Det är ju ganska lätt att undvika att bli bannad om det är så viktigt.