Nekromanti Vad i helvete är det här för jävla nynazism?

Krille

Super Moderator
Re: Orkan i en vattenflaska

"Jupp, det gör vi, som faen också för den delen. Men allvarligt talat, vad är det tänkt att vi ska få ut av betygen?"

Det är väl nån statistikälskande amerikan som byggt in det i forumssystemet för att det var kul, eller nåt?

"Om jag får en etta så blir jag snarare ledsen än tänker "nu ska jag skärpa mig och skriva det bästa inlägget som nånsin gjorts"."

Om jag får en etta så bryr jag mig inte. Jag får värre saker än så till frukost i egenskap av aktiv och frispråkig forumsskribent.

Feuflux

omjonasson.se
Vattenfall

Om jag får en etta så bryr jag mig inte.

Nån gång när jag växer upp och inte tar åt mig av allting som möjligtvis skulle kunna gå att tolka som ett potentiellt angrepp på mig som kommer att inträffa i framtiden så kommer inte jag heller att bry mig om ettor.....

Fint angrepp på dig föresten, verkligen moget.... :gremcrazy:

Troberg

Sinister eater
Re: Vattenfall

Nån gång när jag växer upp och inte tar åt mig av allting som möjligtvis skulle kunna gå att tolka som ett potentiellt angrepp på mig som kommer att inträffa i framtiden så kommer inte jag heller att bry mig om ettor.....
Face it, regeln "If you don't offend at least one person a day, you're not using internet right." gäller, som alltid.

Precis som vilken internetbaserad attack som helst, i form av okvädesord, korkade inlägg som det här eller betyg så måste man ta det för vad det är. Ignorera eller ge igen, men låt det inte deppa dig.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Hejdå forumet

"Härmed slutar jag att skriva på forumet och jag tar bort det som står om mig i min profil. Anledning: betygssystemet. Inte en chans att jag tänker delta ett i system där man anonymt ska betygsätta varandra och jag vill överhuvudtaget inte förknippas med det. "

Nä, så kan du väl inte göra. Om du verkligen avskyr betygsystemet så kan du väl försöka argumentera för att det ska försvinna istället för att bara ge upp och sticka härifrån. Stanna och slåss för dina åsikter istället!
Dessutom sitter du just nu själv med fem stjärnor vilket är mer än de flesta andra har, alltså är din närvaro här på forumet önskvärd.

Re: Hejdå forumet

Tror bestämt det var att han valde att lämna forumet, som han fått fem stjärnor.

Men om folk tycker det är en sådan beundransvärd handling, varför följer ni inte efter?
Jo, för att ni tycker om att besöka forumet, och egentligen skiter helt i ifall det finns stjärnor i kanten av era inlägg eller inte.
Så sluta tjata.

/Black Dwarf, trött.

Skuggvarg

Hero
Betyg säger inte ett smack!

Okej, så någon ger mig en femma, men jag vet inte vem som har gett mig femman, eller vad jag har gjort för att förtjäna den. Mening? Ingen, vad jag kan se.
Okej, någon ger mig en etta, tydligen har jag gjort något som någon (vem fan det nu var) inte uppskattade, men jag vet inte vad det är jag har gjort, så jag har ingen möjlighet att förändra mig till det bättre. Mening? Ingen, men det känns hur som helst inte kul att ha 1 i betyg. Samma känsla som om man skulle få IG i vilket ämne som helst i skolan.

Lösning?
Personlig gästbok istället för betyg, där folk kan skriva (även anonymt, om man så önskar) kommentarer om vad man gör och säger, och ge lite konstruktiv kritik istället för att bara sätta ett intetsägande betyg på personen.

Någon som håller med?

/Skuggvarg

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Betyg säger inte ett smack!

"Samma känsla som om man skulle få IG i vilket ämne som helst i skolan."

Nej. I skolan får du betyg i ett ämne. Så om du har flera ämnen med samma lärare så kan du ju få IG, MVG och VG. Jämförelse: Att betygsätta trådar.

I skolan betygsätter man dig inte som person. Tja, om jag ska vara ärlig så vet jag ingenstans man betygsätter personer (förutom forumet då :gremwink:).

Jag håller med förresten, fast det visste du väl redan :gremsmirk:.

smaffy

Hero
FASCHISM ÄR VAD DET ÄR!!!

AAAARRRRRGHHHHH!!!

jag måste bara säga att jag HELT håller med plutonium. det är ett äckligt system, som GENAST borde försvinna ner genom toaletten. det ÄR kränkande mot vissa, nämligen de som får en stjärna. det är ungefär lika snällt som när vampire-forumet skriver elaka saker om cp-störda barn hmm??

jävla faschist-as!!!

Kimon

Swordsman
Re: FASCHISM ÄR VAD DET ÄR!!!

det ÄR kränkande mot vissa, nämligen de som får en stjärna

Varför bry sig om vad ett antal främlingar tycker och tänker om dig som person?

jävla faschist-as!!!

Gå o tvätta mun med tvål o vatten.
Allvarligt...

seinet

Swashbuckler
Re: Betyg säger inte ett smack!

Men förr i tiden kunde man faktiskt få betyg i uppförande, även om det inte var själva personen som betygsattes så var det det ändå på något vis.

/Seinet Wintermute - Är hungrig som f*n

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Betyg säger inte ett smack! [OT]

Förr i tiden kastades du i sjön om du misstänktes vara häxa. Om du flöt så togs du upp och brändes levande, och om du inte flöt så drunknade du - men då var du i alla fall inte häxa... och det var ju bra.

:gremwink:

seinet

Swashbuckler

Nu pratar jag inte om såååå långt tillbaks i tiden.

Förresten, visste du att en bevisningsmetod som användes i London var att piska en misstänkt blodig och sedan hänga upp offentligt i tre dygn, hade inte såren läkt var han skyldig.

En avrättningsmetod var att låsa in fången i en bur och ställa på strandkanten under ebb och sedan fick han/hon drukna när det blev flod. Skulle dock inte fungera så jättebra i sverige (för liten skillnad mellan ebb och flod).

/Seinet Wintermute - Tycker London Dungeon är ett mysigt ställe att traska på

Vindhand

Myrmidon

En avrättningsmetod var att låsa in fången i en bur och ställa på strandkanten under ebb och sedan fick han/hon drukna när det blev flod. Skulle dock inte fungera så jättebra i sverige (för liten skillnad mellan ebb och flod).

Whee, den snor jag!

Hoppas mina spelare uppskattar det lika mycket som jag *hehe*

LeJonklev

Swordsman
Re: FASCHISM ÄR VAD DET ÄR!!!

Varför man bryr sig?
Det kan jag inte svara på tyvärr då jag inte bryr mig. Däremot så finns det jättemånga som bryr sig väldigt mycket det är bar att titta på hur likriktade människor är i vårt samhälle för att se att de flesta bryr sig om vad totala främlingar tcyker om saker och ting.
Bara för att du och jag inte bryr oss så betyder inte det att det är normen. Viserligen har man bara sig själv att utgå ifrån när man tittar på andra människor men att använda sig själv som norm är inte bra.

/Johan

Gardener

Champion
Re: Marginaljusterat? [OT]

Det kommer när jag väl installerar systemet för att lägga till nya märkningar.

seinet

Swashbuckler

Kul att använda av elaka skurkar i äventyr eller?

/Seinet Wintermute - Precis kollat på Fight Club och innan dess var det Hackers

Vindhand

Myrmidon
Dränkningsövningar

Kul att använda av elaka skurkar i äventyr eller?

Jupp. Släng in en kompis-slp (familj till någon av karaktärerna kanske?) i en läskig järnbur och vänta på vattnet. Med en mindre trupp kvarlämnad på stranden (för att se till att allt går "rätt" till) kan det ge riktigt mysiga dilemman. Man kan antagligen inte klara ett frontalangrepp så en plan måste kommas på. Gå in i realtid och ge dem X minuter innan vattnet stigit för högt :gremsmile:

Mums!

Man Mountainman

Storsvagåret
svordomar [OT]

Gå o tvätta mun med tvål o vatten.

Här skall inte moraliseras över hur folk väljer att uttrycka sig. Vi lever väl för hundan inte i Amerika? I vissa länder kanske det duger att skrika "profanity" varenda gång någon säger "fuck" och censurera sina forum, men det här forumets administratörer har nyligen visat sin kulturella mognad genom att ta bort de censurfunktioner som redan fanns. Svenskarna är och har alltid varit ett svärande folk. Patriotism, för satan!