Nekromanti Vad i Ticket to ride-serien ska jag köpa ?

Johan K

Gammal & dryg
Nu är det somså här att jkag är lätt sugen på att skaffa ett nytt Ticket to Ride.. Jag har grundboxen, eller hur nu man ska kalla det
Vad tycker just DU att jag ska skaffa !?!?

Organ

Out of time, out of mind
Den enda tilläggslådan jag spelat är Ticket to Ride: Europe, men den var MYCKET bättre än grundspelet, så jag antar att jag rekomenderar den.

/Anders

Johan K

Gammal & dryg
Ok, då kanske man ska ta & testa den då. Kul att testa lite andra varianter åxå.

Organ

Out of time, out of mind
Europa har en mer varierad karta. USA består bara av en stor fyrkant som genomkorsas av järnvägslinjer. Europa däremot har vattendrag (engelska kanalen, östersjön, medelhavet) som endast kan korsas med färjeförbindelser. Dessutom så måste man bygga tunnlar om man vill passera alperna.

/Anders

Eksem

Champion
Hur är det med möjligheterna att sabotera för och samspela med medspelare, för det tyckte jag var det stora problemet i Ticket to Ride. Det var kul att spela typ tre-fyra gånger, men sen blev det så uppenbart att man nästan kunde spela själv mot klockan eller nåt.

Organ

Out of time, out of mind
Europakartan är inte mindre men dess utformning gör att linjerna korsar varandra mer vilket innebär fler "krockar". Så om konflikter mellan spelarnas olika mål du är ute efter så är denna versionen den du ska spela.

/Anders