Nekromanti Vad kallas den för typen av tjuven?

Master Pelle

Warrior
Jag tänka spela som en tjuv men jag tänker skapa en speciel form av tjuv yrke som är mer charmful, kan akrobatiska konster och kan klär ut till någon annan så att man kan skacka av prisjägare och stadsvakter eller klär ut sig till exampel tjänare eller adelsman så att man kan stjäla saker från någon rik person. Så jag undra om det finns speciel namn för den typen av tjuven.

Baron Marak

Swordsman
Aristorktat står det ju självklart på rollformuläret. Sen så sätter du själv ihop yrkesfärdigheter med din SL. Yrkena har ett speciellt antal poäng samt färdigheter (oftast mellan 9 och 13 tror jag). Sen har du klart din RP.

Master Pelle

Warrior
Vad snackar du om...?

Jag vet hur man skapar en yrke men en sak som jag fråga efter är att vad kallar den typen av tjuven som jag har postan förut?

Baron Marak

Swordsman
Jag skulle väl kalla honom gentlemannatjuv. Men man ska inte skriva om man är tjuv på sitt RF. Så namnet på tjuvtypen är egentligen ganska oviktigt.
Men bäst passar gentlemannatjuv eller kanske proggressiv tjuv? Eller "Avhoppad cirkusartist"?

Gentlemannatjuv tycker jag låter bra.
Jag har inga problem med att skriva 'Tjuv' på mitt RF då jag inte har det liggandes mitt på bordet i allmän åsyn.
Men för frågan, ja, gentlemannatjuv är bra.