Nekromanti Vad kommer hända...

Mask_UBBT

Hero
...med Eon när/om Krille försvinner?

Jag läste något om att han skulle pensionera sej efter Drakar och misslor, vilket väl inte kan vara så långt borta, med tanke på att misslor bara är 16 sidor och hur fort han skrev skymmninghem....

...vad kommer fylla det tommrummet?

Ezping Orm

Hero
Vi får väl vänta och se vad Petter Nallo och Daniel Lehto kan åstadkomma... :gremsmirk:

Från det lilla jag läst av ovanstående författare så verkar de kunna fylla tomrummet efter Krille utan problem. Och blir ändå saknaden efter Krille alltför stor så kan man alltid konvertera Västmarksmodulerna till Eon.. :gremwink:

Krille

Super Moderator
Skymningshem är inne på sjätte året...

...och Misslor blir, om jag får råda, tjockare än 16 sidor.

Dessutom, reaktionerna här på beslutet gör mig bara mer och mer övertygad om att mitt beslut är rätt. Jag vill inte att Eon enbart ska vara förknippat med mig och jag har ingen som helst lust att bli "Mister Eon" för all tid och evighet. Eon är till stor del Calles baby, inte min.

Mask_UBBT

Hero
Sheit va länge!

Jo, givetvis är det CJS man förknippar med Eon, eller kanske snarare tvärt om(Man hör Noegames och tänker CJS). Så länge man inte är förknippad med forumet här så är jag rädd att man inte känner till dej så bra...

Vad gäller "Mister Eon" stämpeln så har den tyvärr vid det här laget blivit lika rotad i dej som i CJS för dom som vet vem du är, så du kommer tvingas göra något drastiskt eller bara vänta LÄNGE på att det ska försvinna...

/Mask

Krille

Super Moderator
Det började som en planet i Shatterzone

"Vad gäller "Mister Eon" stämpeln så har den tyvärr vid det här laget blivit lika rotad i dej som i CJS för dom som vet vem du är, så du kommer tvingas göra något drastiskt eller bara vänta LÄNGE på att det ska försvinna..."

Och det är ju det jag gör nu. Kan man göra något mer drastiskt än att pensionera sig? Skulle väl vara att börja säga onda saker om Eon då, men så lågt tänker jag inte sänka mig.

Mask_UBBT

Hero
Shatterzone?

"Och det är ju det jag gör nu. Kan man göra något mer drastiskt än att pensionera sig?"

Jag menade något mer drastiskt, i stil med att börja jobba för andra rollspelsföretag eller dylikt. Även om du lyckas trycka Västmark någon gång så kommer du fortfarande bli hänvisad till som "den gamla eon-skribenten Krister"...

Lyckas du släppa en två-tre egna skapelser så kommer det förmodligen forfarande sitta kvar... ett bra tag, ialllafall...

Krille

Super Moderator
SF-punk-rollspel från West End Games

"Jag menade något mer drastiskt, i stil med att börja jobba för andra rollspelsföretag eller dylikt."

...det skulle jag aldrig ha tid med. :gremwink:

Fast ios, jag är lite frestad att skriva ett äventyr åt Järnringen och se om de vill trycka det...

Johan K

Gammal & dryg
Hoppas på god fortsättning...

Tjaaa, hoppas ju att de kommer fortsätta med fanan i topp !!
& så får vi ju hoppas att han kommer att frilansa mycket & att han inte kommer att försvinna ut i fantasydrömmarna !

Magnus L

Hero
Re: Skymningshem är inne på sjätte året...

Jag förknippar till stor del Eon med herr Bhermann, efter att ha lusläst Offensiv, vilken han vl gjort, så hittar man en hel del Marco-prägel i Eonmodulerna...inte mig emot :gremwink:

Magnus L

Hero
Re: Det började som en planet i Shatterzone

Det är väl en ära att bli förknippad med Eon, rollspelet som sålt gräs i vårt avllånga land och som verkar omåttligt poulärt, se bara trafiken på detta forum och suget efter nya moduler.

Krille

Super Moderator

"Det är väl en ära att bli förknippad med Eon, rollspelet som sålt gräs i vårt avllånga land och som verkar omåttligt poulärt"

Visst är det det, men det känns ibland som att de andra hamnar i skymundan. De förtjänar bra mycket mer beröm, faktiskt.

WHaLe

Hero

"Kan man göra något mer drastiskt än att pensionera sig? Skulle väl vara att börja säga onda saker om Eon då, men så lågt tänker jag inte sänka mig."

Det skulle kunna gå så illa att du börjar skriva moduler till World of Darkness och börjar propagera för stårytällingens förträfflighet..

eller.. glöm det.. :gremwink:

//whale

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Du har massuppfittat, Krille...

• Carl Johan Ström = Neogames
  • Marco Behrmann = Kvalitetsstämpel
  • Krister Sundelin = Kvalitetsstämpel
  • Dan Johansson = Kvalitetsstämpel
  • Martin Fröjdh = Kvalitetsstämpel

Big Marco

Läskig
Re: Phobia

Njae, det som är mitt bidrag till Phobia är ett (om det blir bra nog) nytt sätt att få ont på.

Och så misstänker jag att det blir jag som får göra vapenlistorna. ,-)

Krille

Super Moderator
The horror!

"Det skulle kunna gå så illa att du börjar skriva moduler till World of Darkness och börjar propagera för stårytällingens förträfflighet.."

*rysningar*