För mig krävs: Att jag är tillräckligt nöjd med produkten.
Det involverar:
Inte sidantal, bilder, en viss mängd regler.
Att jag känner att någon annan kan använda det som jag tänkt.
Och jag har gett ut 2 färdiga rollspel, Magiska Ord och Go Your Own Way, bägge tillgängliga i förra årets julkalenderinlägg. Jag har också gett ut lite smakprov som The Yuletomte's Guide, kartsmakprov, bildsmakprov i samma kalender och bidragit till Staden och förra årets Rymdfanzin. Så de är alltså saker jag är nöjd med. För min spelklubb har jag gett ut ca 40 nummer av ett klubbfanzin och det är samma sak där.
Jag laddar upp för att lansera en webbsida som ska samla mitt material och där, för att jag ska vara nöjd, ska kvalitén vara att det känns som det kunde vara något man betalar för, fast det kommer vara gratis. För mig innebär det att bilderna ska hålla hög kvalité, texterna ska vara korrekturlästa, reglerna felfria och materialet ska vara lättanvänt oavsett om det ska användas digitalt eller fysiskt.
(Jag har gett ut en produkt som jag inte var helt nöjd med, ett seriealbum 2012, men det var så bra som det kunde vara på grund av deadline, och jag har turen att fixa till en del av problemen till en återutgivning.)