Galga gjorde bort sig på Julias senaste bjudning, full som ett ägg. Hans fru och bror har en affär och det verkar som om han till sist fått reda på det ska andra redan visste. Men att döma ut sig full offentligt... Dränka sina sorger gör man privat.
I Aquien finns en fantastisk ny vingård. Helt nystartad, men jag kan lova att deras sydsluttning med duskut-druvor är helt fantastiska. Jag lovar min häst på att du kommer tycka om det bättre än antika Ayh-gårdens klassiska röda. Ja, det är bättre än deras legendariska skörd för arton år sedan.
Den här skulpturen är verkligen fantastisk. Ljuset faller perfekt på den i det här rummet. Jag måste säga att skulptören fått fram motivets innersta väsen och själ på ett makalöst sätt. En pjäs som kommer gå till historien, sanna mina ord.
Augurs nya möblemang är verkligen gräsligt, har du varit där och hälsat på än? Han har ingen koll på hur färger går in i varandra och han har röda kuddar i sin vinröda divan. Rent pinsamt för en man i hans ställning.
Vilken fantastisk frisyr du har, bästa syster! Du måste talas om för mig vem som gjort den! Jag bryr mig inte om priset, den uppsättningen är värd att döda för.
Legion XI är på besök i stan, min bror är nyligen befordrad general där. Han har varit i Iviten och stridit mot barbarerna. Femhundra man var fastlåsta i en klyfta, omringade av tiotusen skäggiga vildar. Men han lyckades segra ändå, genom att hålla ut i fyra dagar utan sömn, mat eller vatten innan legion XII han ikapp och understödde dem. En hjälte för vår tid.