dream
Hero
Jag tror att det som sålde Eon till mig först var den detaljerade rollpersonsgenereringen och den låga fantasystämningen samt "vilda västern fantasy" i Asharien. Helt underbart land att spela i!
Min favorit-Nalloism (jag utgår från att det är hans verk) är den där nekromantikern som byggt sig en dungeon fylld med vandöda och fällor, för att sedan dra runt på skumma värdshus och sälja kartor dit till dumma äventyrare som kan göras till fler vandöda...Av någon anledning har jag framförallt kommit att förknippa den med Petter Nallo, men det är kanske bara ett hjärnspöke.
Slavmarknadsintrot i Eon 3. 'Nuff said.Det mest lysande exemplet är kapitelintrot till "Ägodelar" i Spelarens Handbok, där grottrollet Naug går igenom och räknar upp vad han har i ett hål i väggen i sin grotta.
Jag måste vara blind men jag hittar det int kan du ge mig en sidhänvisning.Slavmarknadsintrot i Eon 3. 'Nuff said.
Introt till kapitel 6 "Folkslag och Länder" på sidan 141 i Spelarens bok.Jag måste vara blind men jag hittar det int kan du ge mig en sidhänvisning.
Du menar Zathuri. han är en av mina ärkefiender tills vidare. Storhetsvansinne i all ära!Min favorit-Nalloism (jag utgår från att det är hans verk) är den där nekromantikern som byggt sig en dungeon fylld med vandöda och fällor, för att sedan dra runt på skumma värdshus och sälja kartor dit till dumma äventyrare som kan göras till fler vandöda...
Men hördu, så är det väl ändå inte? Vad grundar du det antagandet på? Visserligen finns det en viss sagostämning i DoD6 men att kalla det barnsaga? Jag vet inte om du har läst de äventyr som har släppts, men varken Snösaga eller Eldsjäl är några trevliga berättelser. De är synnerligen råa och hemska sagor som förtäljer om en karg och våldsam värld där människan kämpar för att överleva både sin egen ondska och hotet från högre makter. Barnsaga? Näe...typ DoD är som en barna saga med troll och tomtar.