Nekromanti Vad representerar eon för er?

Svarte Faraonen

ром и смерть
Re: Etemenakigården ett glas norr om Nada.

"hur kan du spela med en rå kapitalist när du själv är helt emot kapitalismen?"

Nu är det inte jag som är tillfrågad, men man kan ju tänka sig att det beror på att det rör sig om rollspel, trots allt. Jag hoppas inte att allt vad folk skriver om på forumet och gör då de spelar är sådant beteende de uppskattar i verkligheten, för i sådana fall är jag en mångdubbel mördare och bedragare som rycker folk i näsan. Och sådana personer kan ju inte gå fria.

Marukusu

Hero
(Rock n') Rollspel [OT]

"Nu är det inte jag som är tillfrågad, men man kan ju tänka sig att det beror på att det rör sig om rollspel, trots allt. Jag hoppas inte att allt vad folk skriver om på forumet och gör då de spelar är sådant beteende de uppskattar i verkligheten, för i sådana fall är jag en mångdubbel mördare och bedragare som rycker folk i näsan. Och sådana personer kan ju inte gå fria."

Thou speake the words of truth, Bobby the Mage. De roligaste karaktärerna att spela är enligt min åsikt de som är mest skilda från en själv. En snygg, självsäker och überrik rollperson är roligare att spela än en finnig glasögonorm med spretigt, hår miffad käft och tandställning...tycker iaf jag...
In any case så gör det att man känner att man verkligen rollspelar och gestaltar någon annan än sig själv om ens rollperson skiljer sig mycket från en själv.

/Danne, som tycker på detta vis, och inte på något annat, ehuru han är vänstervriden, men inte vänsterpartist, och definitivt inte blå, men det hör inte hit, tror jag väl.