G
Med ett sådant uttalande tolkar jag det som att du ser Rollspel.nu som ett ansikte för hobbyn och inte en resurs för de som redan håller på med hobbyn. Bör Rollspel.nu vara ansiktet eller skall det vara resurs, helst skall det ju vara både och.Caligula said:Kort&gott tycker jag rollspel.nu ska anstränga sig lite hårdare för att sälja idén om rollspel. Det måste vara en av dem primära uppgifterna enligt min mening.
Det där är väl ett ganska vanligt problem. Många brukar säkert lurka ett tag innan de börjar delta i diskussionerna. Det är ett ganska tålamodsprövande sätt eftersom du ofta är ganska sugen på att få ett socialt utbyte så fort som möjligt. Att bara kasta sig huvudstupa in utan att först kolla läget brukar, å andra sidan, resultera i ett "Eh...det finns en sökfunktion". Det är inte lätt att lösa det där eftersom de som är gamla i gården inte kan förväntas delta i diskussioner som gått tre varv redan bara för att vara schyssta.Jag tror att vår "gemenskap" i forumen även kan vara lite avskräckande för nya användare, jag menar: Ifall vi framstår som ett gäng rollspels-kompisar som gör saker tillsammans och känner varandra även utanför forumen kan en ensam ny användare känna sig lite som en outsider. Snälla, kan inte någon nyregistrerad användare ge sina åsikter om min teori?
Ödmjukhet är för sittkissare, attityd är allt. Vi är bäst helt enkelt, och alla andra kan dra åt hel#%¤"!.Dessutom så har väl det här forumet lite taskigt rykte på en del håll. Inte att det är dåligt utan mer ett forum för inbördesbeundran.
Ja, nu blir det rusning till forumsölen. Vem vill inte vara bäst och få stå och kissa.Ödmjukhet är för sittkissare, attityd är allt. Vi är bäst helt enkelt, och alla andra kan dra åt hel#%¤"!.