Nekromanti Vad ser du helst mer av på www.rollspel.nu?

Ackerfors

Alas, your rapids!
För att få mer koll på vad vi ska lägga krutet på i framtiden passar vi på att köra en omröstning om vad ni vill se mer av.
Detta ska förhoppningvis göra att vi kan göra www.rollspel.nu till en ännu bättre sida, där ni kan hitta de ni vill ha.
Tyvärr saknar ju omröstningsfunktionen rangordningssystem så är det flera olika alternativ som känns mer intressanta så är det ju bara att ni kommenterar det och röstar på det som känns angeläget.

Och forumet är inte bortglömt, bara ointressant i omröstningen eftersom det är relativt självgående.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag ser gärna mer av allt, men prioriteringsordningen är som följer:

Kåserier och krönikor
Rollspel och scenarion
Artiklar och intervjuer
Jippon och evenemang
Nyheter och notiser
Noveller och serier

Men är det inte rätt få personer som beträder andra delar av wrnu än själva forumen?

Ackerfors

Alas, your rapids!
"Men är det inte rätt få personer som beträder andra delar av wrnu än själva forumen?"

Fast så kan man ju inte resonera, då kan vi ju lika gärna packa ihop resten av webbplatsen. :gremsmile:
Dessutom har du objektivt fel om jag minns statistiken rätt, men jag kan inte kolla upp det nu.

Hur som helst, det utvecklas en wrnuv4 nu, och när den väl införs så är det mycket som kommer ändras i hela webbplatsens struktur och funktion, därför är det rätt meningslöst att utgå från hur det är nu när man ser till framtiden, eftersom så mycket kommer ändras.

Och är det inte en bra början att ta reda på vad folk vill se på resten av webbplatsen om man nu vill locka folk dit? :gremsmile:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Du har givetvis rätt[NT]

Jag ser gärna själv att wrnu utvecklas till något av en rollspelsresurs och hoppas att den kommande uppgraderingen kommer att underlätta detta. Så kör hårt boys and girls. :gremwink:

Johan K

Gammal & dryg
Alltså, skulel gjärna vilja rösta på allt här...
Dock föll rösten min på nyheter & notiser, eftersom det är det som jag är _lite_ mr intreserad av..

/ Johan K, som är lite semislö..

Syeth-hd

Warrior
jag ser gärna mer av omröstningar. det är väldigt kul. fast det är ju svårt att forcera inspiration. fast en updateringar vore kul. som att dela upp komentarer efter olika svar. t.ex (klickar på "kåserier och krönikor" för att hamna på en enskild kommentarlista.). fler svars alternativ. repetera lyckade omröstningar med eventuellt nya svarsalternativ sen senast,för att få en updatering på resultaten. möjlighet att jämföra nuvarande med tidigare versioner av den omröstningen, samt en lista som representerar alla gånger.

framför allt. det är roligare med värdelösa omröstningar än samma omröstning i 5 månader. :gremwink:

snöboll

Veteran
Jag vill klart se mer rollspel och scenarion!
Det var därför jag blev medlem! För att om jag fick idé torka elr något så skulle jag kunna kolla runt lite här och få idéer elr tillochmed kanske skriva ut ett helt nytt äventyr!

//Nooben Snöboll

seinet

Swashbuckler
Re: Nakna brudar!

Håller med, men det är ju inte troligt att det kommer komma :gremlaugh:

Vad vill du se mer av av sådant du tror kan komma på webbplatsen då? :gremtongue:

/Seinet Wintermute - Tycker Krille borde skicka in Playelf of the Month dock

G

Guest

Guest

Jag är barnsligt förtjust i polls. Jag tycker det borde vara minst en poll i veckan. Dem flesta brukar gilla sånt!

Sen tycker jag dem som är aktiva här borde uppmanas att läggain mer info om sig själva. Ålder, namn, bostadsort för all del, men jag vill också se vilka spel dem spelar, favoritspel, är dem DM och/eller spelare, och givetvis ett foto på deras fula nunor.

En annan sak jag tycker vore bra är fler länkar och tips om var man kan hitta bra rollspelsprodukter. Många här tjatar om hur "dåligt" det gär för rollspelen. Ja, men herregud, låt då oss ta ett ordentligt spadtag och visa folk rätt! Sajter som www.necromancergames.com, www.rpgnow.com, www.nobleknight.com, och www.goodmangames.com borde ju både ha banners och länkar på sajten.

Kort&gott tycker jag rollspel.nu ska anstränga sig lite hårdare för att sälja idén om rollspel. Det måste vara en av dem primära uppgifterna enligt min mening.

seinet

Swashbuckler

Caligula said:
Kort&gott tycker jag rollspel.nu ska anstränga sig lite hårdare för att sälja idén om rollspel. Det måste vara en av dem primära uppgifterna enligt min mening.
Med ett sådant uttalande tolkar jag det som att du ser Rollspel.nu som ett ansikte för hobbyn och inte en resurs för de som redan håller på med hobbyn. Bör Rollspel.nu vara ansiktet eller skall det vara resurs, helst skall det ju vara både och.

Jag tycker helt klart fler "Vampajjer"-spelare borde hitta hit och delge oss sina erfarenheter av rollspelshobbyn, för kom igen: Det är skillnad på rollspelare och rollspelare, det ser man ju bara på konventen, det finns ju många heta goth-brudar på sådana tillställningar, hur många heta goth-brudar är reggade på rollspel.nu? Det som det finns här på webbplatsen är, enligt mig, den lite mer nördiga typen av rollspelare som föredrar den sortens sociala liv som bättre än nattklubbslivet (jag inräknad i denna nördgrupp).

När man surfar runt på helgon.net (ni vet vad det är) så verkar det nästan som om var 5:e person spelar rollspel där.

Nej, mer resurser för de "mörkare" rollspelen kan nog få hit en ny typ av användare. Det efterlyser jag.

Varför inte på försök fixa en liten Lajv-sektion på sidan också, det är en populär form av rollspelande där rollgestalning är viktigt, vi här på Rollspel.nu måste ta för oss mer av det som finns, att vi tränger ut någon lajvar-sida i vår satsning på att börja behandla det här på webbplatsen får vi ta. Låt istället de som skriver för den där lajvar-sidan börja skriva här istället. Jag tror att Rollspel.nu är redo att växa med mer än bara någon ny funktion.

/Seinet Wintermute - Menar allt det där

G

Guest

Guest

Jag menar att forumet "rollspel.nu" bör ha ett upplägg som gör att en liten kille eller tjej som är nyfiken på rollspel, som klickar in på denna sajt fastnar rejält och blir oerhört nyfiken på rollspel.

Ett rollspelsforum bör ju ha som en av sina prioriteringar att se till att hobbyn har en stadig tillväxt av utövare och intresserade.

Jag tycker man är på god väg, men vissa saker skulle man kunna förbättra.

T.ex:

* Fler coola bilder på monster och fantasygrejer
* Fler coola banners och länkar till andra rollspelssajter
* Mer länkar till rollspelsbutiker och sajter som säljer rollspel
* Mer info om forumiterna! Vad spelar vi, var spelar vi, när spelar vi, hur spelar vi

seinet

Swashbuckler

Du skriver om Rollspel.nu som om det endast vore forumet, webbplatsen är så otroligt mycket mer faktiskt, jag ber om ursäkt ifall du tycker jag är dryg nu när jag ber dig att kolla på resten av webbplatsen. Visst, det finns inte det du letar efter men det finns väldigt mycket mer.

Jag tror att vår "gemenskap" i forumen även kan vara lite avskräckande för nya användare, jag menar: Ifall vi framstår som ett gäng rollspels-kompisar som gör saker tillsammans och känner varandra även utanför forumen kan en ensam ny användare känna sig lite som en outsider. Snälla, kan inte någon nyregistrerad användare ge sina åsikter om min teori?

Fler coola bilder är jag definitivt för. Visst, framsidan är snygg med dekorativa bilder som "stentavlorna" med rubrikerna, men det finns inte en enda bild som bara är en bild, in med fler sådana tycker jag.

Det andra har jag åsikter om också men nu måste jag rusa iväg.

/Seinet Wintermute - Har en reflex från solen mitt på skärmen, trist som fan

Jaggernaut

Hero
Utanförskap

Jag tror att vår "gemenskap" i forumen även kan vara lite avskräckande för nya användare, jag menar: Ifall vi framstår som ett gäng rollspels-kompisar som gör saker tillsammans och känner varandra även utanför forumen kan en ensam ny användare känna sig lite som en outsider. Snälla, kan inte någon nyregistrerad användare ge sina åsikter om min teori?

Okej nu är ju jag inte speciellt ny på forumet men jag kan bara säga att jag kände så då jag var ny och jag tror inte det förändrats så mycket från nu till då.

Sedan är det väl lite från person till person men generellt sett tror jag att man känner sig lite utanför innan man kommit in i det hela.

/Jaggernaut - spekulerar på

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Kom på forumsbärsen!

Jag kan bara rekomendera alla som kan dyker upp på forumsölen imorgon. Grisodlare brukar bli väl omhändertagna. Inget utanförsskap där inte!

Kolla här!

- Vulf

ro83rt

Swordsman
Inte ny men...

Det där är väl ett ganska vanligt problem. Många brukar säkert lurka ett tag innan de börjar delta i diskussionerna. Det är ett ganska tålamodsprövande sätt eftersom du ofta är ganska sugen på att få ett socialt utbyte så fort som möjligt. Att bara kasta sig huvudstupa in utan att först kolla läget brukar, å andra sidan, resultera i ett "Eh...det finns en sökfunktion". Det är inte lätt att lösa det där eftersom de som är gamla i gården inte kan förväntas delta i diskussioner som gått tre varv redan bara för att vara schyssta.

Dessutom så har väl det här forumet lite taskigt rykte på en del håll. Inte att det är dåligt utan mer ett forum för inbördesbeundran. Självklart är det inte underbyggt på något sätt men den åsikten har ploppat upp vid ett par tillfällen.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Re: Inte ny men...

Dessutom så har väl det här forumet lite taskigt rykte på en del håll. Inte att det är dåligt utan mer ett forum för inbördesbeundran.
Ödmjukhet är för sittkissare, attityd är allt. Vi är bäst helt enkelt, och alla andra kan dra åt hel#%¤"!.

- Vulf

Jaggernaut

Hero
Re: Kom på forumsbärsen!

Jag kan bara rekomendera alla som kan dyker upp på forumsölen imorgon. Grisodlare brukar bli väl omhändertagna. Inget utanförsskap där inte!

Kolla här!

:gremfrown: Det är ju hur klart som helst att jag kommit (ett sådant gäng forumiter vill man ju inte missa) om det nu inte hade varit 60 mil ner till Stockholm från där jag sitter nu...

/Jaggernaut - skålar på distans.

ro83rt

Swordsman
Re: Inte ny men...

Ödmjukhet är för sittkissare, attityd är allt. Vi är bäst helt enkelt, och alla andra kan dra åt hel#%¤"!.
:gremlaugh: Ja, nu blir det rusning till forumsölen. Vem vill inte vara bäst och få stå och kissa.