Nekromanti Vad ser du helst mer av på www.rollspel.nu?

G

Guest

Guest
Re: Inte ny men...

Framför allt är toleransen för nya debattörer och åsikter lika med noll.

Rätt många här skulle behöva en rejäl spark i arslet, så jag ska bara promenera ner till skoaffär´n och köpa ett par riktigt hårda kängor...

Rävnos

Warrior
Re: Nakna brudar!

Hejsan,

Jag håller med dig om att rollspel.nu inte drar till sig alla rollspelare. Allvarligt talat tycker jag mest rollspel.nu har blivit ett forum för neogames spelare och de övriga som populerar de andra 35 forumen. WoDare och lajvare som råkar komma hit hittar snabbt 45 bittra poster om varför deras sätt att spela och deras spel är skit. Men detta är nog inte hela sanningen till varför vi inte har de heta Goth spelarna här, rollspel.nu är en nörd sida, vi som hänger här är nördar och trivs med det, Vampire spelare ser inte sig själva som nördar, att spela rollspel är töntigt har hört flera tjejspelare säga, men vampire är skit tufft..

Länk arkivet är något jag verkligen kan störa mig sönder och samman på, Jag försökte verkligen använda alla mina läs-fu skills och lyckades ändå inte förstå det, totallt ologiskt och skum text om varje länk. Lite mer struktur på det tack, och sedan kan jag slå vad om att var tredjelänk är död och begraven ändå.

seinet

Swashbuckler
Re: Kom på forumsbärsen!

Helt klart får vi fixa en ny forumträff norröver! Kom igen, Umeå är väl ett bra pläjs för en sådan?

Fast vi kanske borde kalla det Rollspel.nu-träff istället, sist vi hade en riktig sådan var ju 5-årskalset som jag hoppas alla som var där har bra minnen från, blev ju lite strul med t-shirts, men folket som var där fick väl sina t-shirts till slut?

Vulf: Bjuds Grisodlare på den första ölen eller måste dom stå för den själva?

/Seinet Wintermute - Borde sova snart

Jaggernaut

Hero
Re: Kom på forumsbärsen!

Helt klart får vi fixa en ny forumträff norröver! Kom igen, Umeå är väl ett bra pläjs för en sådan?

Jo Umeå är väl inte helt fel faktiskt.

Vulf: Bjuds Grisodlare på den första ölen eller måste dom stå för den själva?

Bara så du vet det tror jag inte du kan smyga in som grisodlare :gremgrin:

/Jaggernaut - slocknar snart

Organ

Out of time, out of mind

Mer info om forumiterna! Vad spelar vi, var spelar vi, när spelar vi, hur spelar vi
Utrymme för sådant finns redan. Problemet är bara att inte alla tar sig tid att fylla i sånt vilket jag tycker är synd.

/Anders

seinet

Swashbuckler

Äsch, fixa ett hagelgevär med bergssalt-patroner istället, det svider som fan i arslet har jag hört. Visst kan man ibland bli frustrerad när det skrivs nya trådar om ett ämne som var uppe en vecka tidigare, en del väljer att svara med "Det här diskuterar vi redan i (länkad)den här(/länkad) tråden". Borde man inte kunna säga som så att den nya tråden skall meddelas till en moderator (inte för att den strider mot några regler utan för att vi skall kräva av dem att de sköter det på ett snyggt sätt) så att de skriver samma sak fast på ett mycket snällare sätt, och fram till dess att en moderator gått in och tagit upp det så får man väl helt enkelt skriva i två trådar?

/Seinet Wintermute - Vad skall man dra för slutsats av det här delämnet, skall vi sluta vara så jävla trevliga mot varandra eller skall vi bli trevligare mot alla nykomlingar?

Rickard

Urverk speldesign

"Framför allt är toleransen för nya debattörer och åsikter lika med noll."
Hur menar du?

/Han som gärna vill veta mer om punkten "nya debattörer"

G

Guest

Guest

Det finns olika sätt att trycka på det. Det mest uppenbara är ju att ha det spm tvång, men det är jag emot av principskäl.

Man kan väl göra registreringen lite roligare kanske, så att fler känner att dem vill fylla i dessa uppgifter. Man kan betona att det är lättare att hitta spelare om man uppger favoritspel, och vilak spel man vill spela, osv.

G

Guest

Guest

Jag tror du vet vad jag menar, men jag ska vara extra tydlig bara för att det är du, min vän.

Som ny debattör här (alltså, när jag var ny) spelade det ingen roll vad man sa, alla var emot en. Jag tror inte att alla tycker liakdant, men det var en övertydlig åsiktspolis här som slog ner på allt som vågade ha en annan åsikt än den gängse uppfattningen.

Nu var dem här gossarna kanske vana vid klena spinkiga tonåringar och inte en hårding som Caligula. Jag stod på mig. Efter ett tag vinner man ju respekt genom att stenhårt tala för sin sak.

Men jag tycker vi alla ska vara lite extra schyssta mot dem som är nya och vill göra sig hörda här på forumet! Annars får ni med Caligula att göra!

walium

Ganska töntig, faktiskt

"Som ny debattör här (alltså, när jag var ny) spelade det ingen roll vad man sa, alla var emot en."

Och du är säker på att det är bevis nog för att alla andra nykomlingar behandlas likadant?

ro83rt

Swordsman

Men jag tycker vi alla ska vara lite extra schyssta mot dem som är nya och vill göra sig hörda här på forumet! Annars får ni med Caligula att göra!
Det är så klart en beundransvärd tanke. Problemet är att alla ska få ut något av ett forum, även de som varit med ett tag. Jag hör ofta åsikter, på lite olika forum, som förespråkar att användare har vissa inofficiella skyldigheter t.ex. att vara extra snälla mot nya eller att alla måste läsa allas äventyrsförslag och kommentera. Det tror jag inte alls på. En del vill helt enkelt inte vara extra hjälpsamma utan har andra anledningar till att vara här.

Sedan undrar jag om det inte är så att utvecklingen för internetforum snarare är cyklisk än linjär. Till slut så blir det ju samma tugg om och om igen. Kanske i olika skepnader men likväl en upprepning.

Syeth-hd

Warrior
omröstningar.

fler omröstningar. det var riktigt kul att rösta om vilka kompanjoner man skulle ha på ett äventyr. vad man skulle göra på ett möte. osv.

Gastono

Hero
Re: omröstningar.

Snälla, kolla datumet på senaste posten förutom din.
Eller läs det här istället:

Senaste post innan din: 2005-09-30
Din: 2006-01-25

Det finns alltså ett "bäst före-datum" även på trådar :gremwink:

Organ

Out of time, out of mind
Re: omröstningar.

Det finns alltså ett "bäst före-datum" även på trådar
Det gör det väl ändå inte. :gremconfused: Bara för att det har gått ett tag så betyder det väl inte att något nytt inte kan sägas i ämnet. Personligen tycker jag att det är skitkul när gamla trådar får nytt liv.

Om det nu stör så mycket att det blåses liv i gamla trådar vill jag bara påpeka att det är pga dig som antalet nya inlägg i tråden i detta nu är tre och inte bara en. :gremtongue:

/Anders (på rethumör :gremgrin:)