Jag ser, som alltid, mest framemot köttiga kampanjer och detaljfyllda scenarios. (Fullständiga äventyr då; inte scenariofrön eller äventyrsplatser. Äventyr som är romaner i rollspelsform) Regler och spelsystem finns ju redan i tusental. Fantastiskt fina äventyrskampanjer finns det däremot kanske ett dussin av (och då är jag generös).
Sedan har jag (och mina spelare) ju våra preferenser både vad gäller genre och typ av spelsystem, vilket ju gallrar bort en del. Sedan får man ta hänsyn till vad vi nyligen spelat: även om någon av er skulle lägga upp en Horror on the Orient Express till Symbaroum bara sådär, tror jag vi efter 30+ sittningar behöver ta en mörkfantasy-paus.
Vad jag därför är mest nyfiken på just nu blir Ikonernas Nåd. Spelsystemet (Coriolis i detta fallet) får gärna bli bra, men jag kommer aldrig orka hitta på äventyr från scratch, så ett Coriolis utan äventyr blir bara ytterligare en bok i hyllan - det är kampanjen som är det viktiga. Jag hoppas kampanjen motsvarar romandebuten från någon ny författare som senare blir känd; dvs att kampanjen gör som de flesta framgångsrika sf-romanerna, har en unik (eller semiunik) twist som kärna.