Nekromanti Vad ska jag göra i Berlin?

GnomviD

Heresiark
Jag kommer åka till Berlin på onsdag, och har ärligt talat inte orkat sätta in mig i vad som är coolt i den staden. Jag gör dessutom gärna annat än att svansa efter familjen, så jag vänder mig till er, då jag hoppas ni kan hjälpa. Det är första gången jag far dit, och jag vill trycka in så mycket balla grejer som möjligt. Planerat är att iaf kila förbi Brandenburger Tor och förhoppningsvis se Trollflöjten om man kan få biljetter till stadsoperan för ett rimligt pris.
Tanken var att avstå eventuella möjligheter att kravallshoppa på fredag, så sådana tips undanbedes.

Resten av tiden då? Finns det någon med Kulturkännedom: Berlin som kan hjälpa? Någon bra bokhandel, seriehandel eller FLGS*? Plx!

* Har kikat på Morgenwelt och Gamers' HQ's hemsidor, och det lutar väl att kika in där.

GnomviD

Heresiark
Du är en gyllene gud, och jag misslyckas med att inte söka. Ber om ursäkt.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Med tanke på att jag sitter på ett kontor och jag dessutom råkar veta vad förkortningen FKK betyder på tyska, vete tusan om jag ens vågar klicka på Marcos länk. :gremwink:

GnomviD

Heresiark
Whoa! Tack som tusan för tipset, det där ska jag definitivt ta och kolla in. Hade ingen aning om att Ishtarporten var där (eller ens hade överlevt). Många tack.

Organ

Out of time, out of mind
Jag kommer åka till Berlin på onsdag, och har ärligt talat inte orkat sätta in mig i vad som är coolt i den staden.
Om du inte ens orkar sätta dig framför ett googlefönster, hur 17 ska du då orka gå till de eventuella coola ställen du blir tipsad om här? :gremwink:

/Anders

GnomviD

Heresiark
Jag har självklart googlat, men anekdotiska rekommendationer av nördar brukar oftast vara mer intressanta och lättilltaglia än googlesökningar. :gremwink: