Jag kommer åka till Berlin på onsdag, och har ärligt talat inte orkat sätta in mig i vad som är coolt i den staden. Jag gör dessutom gärna annat än att svansa efter familjen, så jag vänder mig till er, då jag hoppas ni kan hjälpa. Det är första gången jag far dit, och jag vill trycka in så mycket balla grejer som möjligt. Planerat är att iaf kila förbi Brandenburger Tor och förhoppningsvis se Trollflöjten om man kan få biljetter till stadsoperan för ett rimligt pris.
Tanken var att avstå eventuella möjligheter att kravallshoppa på fredag, så sådana tips undanbedes.
Resten av tiden då? Finns det någon med Kulturkännedom: Berlin som kan hjälpa? Någon bra bokhandel, seriehandel eller FLGS*? Plx!
* Har kikat på Morgenwelt och Gamers' HQ's hemsidor, och det lutar väl att kika in där.
Tanken var att avstå eventuella möjligheter att kravallshoppa på fredag, så sådana tips undanbedes.
Resten av tiden då? Finns det någon med Kulturkännedom: Berlin som kan hjälpa? Någon bra bokhandel, seriehandel eller FLGS*? Plx!
* Har kikat på Morgenwelt och Gamers' HQ's hemsidor, och det lutar väl att kika in där.