Nekromanti Vad ska man göra åt sina spelare?

Storuggla

Champion
Jag har bara ett maniskt behov att berätta vad en av mina spelare gjorde senast vi spelade.Först och främst rånade dom ett tåg i Kansas, so far so good. Problemen börjar när Ike går genom en av vagnarna med en snusnäsuk över fejset och sina pickadoller dragna, avkrävandes passagerarnas surt förvärvade pengar. Han får då ett ryck och ryter helt omotiverat "De e ja som e Fearsome Jack... Ike!"Ja, han glömde bort vad han hette mitt under ett rån /images/icons/hairy.gifJag vet, totalt ointressant för er andra, men det var buskul när det hände... you had to be there...

Gabriel_UBBT

Warrior
Puckat...

Att säga vad han heter under ett rån... Men jävligt kul att han sa fel... Vad hade han i bildning och intelligens?!

Storuggla

Champion
Re: Puckat...

Fearsome Jack Ike har en intelligens på 8 och en blidning på... ja, nio kanske. I detta fall var det nog inte korrekt rollspelande men nedrans kul.För övrigt så har han tagit som vana att hojta sitt nya namn under alla sina brott numera, så han är ganska ökänd, han och hans "Fearsome Jack Ike Gang".Dubbelnamn i all ära... /images/icons/smile.gif

Preffect

Veteran
Att spela bandit/desperado är nog roligast

Att spela en bandit (som inte skjuter obeväpnade, kvinnor och barn iofs) som rånar tåg och banker är det som är roligast i western. Jag menar då har man ju en anledning att rida runt från stad till stad då man är efterlyst. Laglös romantik de e grejer det ser ni pojkar!

mvh
Preffect

Mini

Veteran
Var hälsad, storuggla.
Får väl dela med mig, jag också.
En god vän till mig fumlade med uppmärksamheten och öppnade eld mot vad han trodde var en kidnappare med vapnen dragna.
Sanningen var att han öppnade eld mot en dasstömmare med två träspannar. Det var nu som vi insåg att vårt bakhåll var dödsdömt.
Nåväl, han fick sitt roliga när jag förlorade stort i poker, trots FV 14 och att jag flera gånger slog över 15. Jag blir lycklig varje gångsom jag spelar jämt upp.
Ha det gott
önskar

Storuggla

Champion
Fridens, Mini.

En dasstömmare? Ehh... spelar jack Ike i flera grupper eller vad är det frågan om? /images/icons/hairy.gif

Mini

Veteran
Var hälsad, Storuggla.
Nja, jag måste nog ge lite bakrund också.
Paryt hade tillbringat de senaste 14 dagarna med att jaga ett gäng kvinnorövare genom amerika, från norr till söder.
Under resan hann de mörda två desperados som kidnappat tre nunnor och dödat en och dödat två tågrånare när de stoppade tåget som de befann sig på.
När dessa slitna personer lyckats finna och befria kvinnorna beslöt dem sig för att lägga sig i bakhåll för kidnapparna.
Detta gick åt skogen när en av RP öppnade eld mot dasstömmaren.
Fummel är trots allt fummel och det är det som kryddar äventyren.

Ha det gott
önskar

Storuggla

Champion
Ugh Mini!Jasså jaha, jag trodde karlsloken var helt koko i bollen eller nått. Men nu vet jag bättre.Jo då, fummel är kul. Jag minns med glädje den gången en av rollpersonerna råkade ut för två fummel på raken, något som kostade honom livet. Men just den händelsen hör hemma i ett CoC-forum, så det får jag inte tänka på. Hm, kanske vore nått, att se vem som har haft det roligaste fummlet?Storuggla, som tittar på en västernrulle på Ztv just nu...

Mini

Veteran
Var hälsad, Storuggla.
Om vi nu måste diskutera fummel, så måste jag nog erkänna, att det största fummel som jag personligen varit med om i Western sammanhang, det stod jag själv för.
Jag skrev ett på ett äventyr om att transportera kvinnor i en karavan från östkusten till Kalifornien, och fullständigt missade att det fanns något som heter Nervada öknen.
Efter att fått det påpekat av mina vänner så beslöt jag mig för att lägga det äventyret på is något år.
Ha det gott
önskar