Nekromanti Vad som hände med Thac0

Ackerfors

Alas, your rapids!
Alltså, det här är ganska uselt. Dock var det ännu värre innan DeBracy kom och hjälpte mig att förbättra skämtet något. Jag borde låsas in.

Tja, det här var det som hände när Wizards of the coast tog över efter TSR. De åt tacos... :gremsuck:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Är den ny eller? Jag känner inte igen den nämligen (serien alltså). Men den var faktiskt rätt kul.

Ackerfors

Alas, your rapids!
"Är den ny eller?"

Både ja och nej. Mest ja, men lite nej också. :gremtongue:

"Jag känner inte igen den nämligen (serien alltså)."

Tja, serien Yassithulhu har väl funnits i ett dryg år nu, men just den här seriestrippen är ny sedan ett par dagar tillbaka.

"Men den var faktiskt rätt kul."

Weee, tack! :gremsmile:

Pom

Swashbuckler
Nyckeln till glädje

THAC0 (To Hit Armour Class 0) = term för att ange träffchans i gamla AD&D.

AD&D = Advanced Dungeons & Dragons, ett äldre spel som nuvarande D&D utvecklades från.

Troberg

Sinister eater
Re: Nyckeln till glädje

AD&D = Advanced Dungeons & Dragons, ett äldre spel som nuvarande D&D utvecklades från.
D&D = Dungeons & Dragons, ett äldre spel som AD&D utvecklades från.

Go figure...

(Bara en reflektion om vikten av en genomtänkt namngivning)

Pom

Swashbuckler
Re: Nyckeln till glädje

Citat:
"AD&D = Advanced Dungeons & Dragons, ett äldre spel som nuvarande D&D utvecklades från."

D&D = Dungeons & Dragons, ett äldre spel som AD&D utvecklades från.

Go figure...

(Bara en reflektion om vikten av en genomtänkt namngivning)
Sant. Jag borde ha skrivit D&D 3e eller D&D 3.5 istället för det kanske väl svårbegripliga "nuvarande D&D".

Starka varumärken har både för- och nackdelar.

Nightowl

Champion
Genomtänkt namngivning

Jag hörde en gång ett rykte av en kringvandrande bingolottoförsäljare att marknadsundersökningar visade att presumptiva kunder tyckte att Advanced lät som antingen
A, man MÅSTE ha spelar Dungeons&Dragons först, och när de inte ville eller kunde köpa det gav de upp
eller
B, det var alldeles för svårt för lilla mig, alternativt lilla migs barn, och så gav de upp.

Så enligt detta rykte som jag inte tar ansvar för finns det en metod i galenskapen, som Hamlet sa (eller så var det bara ett äventyr med Spindelmannen och den där doktorn som hade en maskin som gjord J.J. Jameson galen som hette så, jag minns inte så noga).

Erik

Troberg

Sinister eater
Re: Genomtänkt namngivning

B, det var alldeles för svårt för lilla mig, alternativt lilla migs barn, och så gav de upp.
Hm, de kanske skulle förkortat det lite också för säkerhets skull? Vad sägs om Dung & Drag?