Nekromanti Vad som händer i rollspel

antorax

Swordsman
Hejsan kära nördar!

Jag har börjat spelleda nu efter mycket spelande. Har sett att på mutants forum bland annat så skriver en del ambitiösa sl ner vad som har hänt i äventyren och så. Jag tänkte göra det samma, men skulle bara undra först om det finns intresse.

Finns det intresse?

Gastono

Hero
Hardu något intressant eller givande som kan skapa inspiritation eller uppslag till andra spelledare tycker jag du kan posta det här.

Om du bara skriver: "Aaa, senast så satt de bara på ett värdshus och drack öl och snackade med folk." så blir det enbart tjatigt och då är det bäst att hålla truten :gremlaugh:

Krille

Super Moderator
Neo-wikin!

"Finns det inte en wiki som är bra lämpad att lägga upp sånt på?"

Klart det finns! Den bor på nedanstående adress:

http://www.foxtail.nu/neowiki/

Så se till att bokmärka den där nu, och lägg upp den i FAQer, och... tja, se till att använda den!

Liksom, ni spelar Sveriges största eller näst största rollspel, och likförbannat är Neo-wikin mindre än hälften så stor som den till Andra Imperiet, ett litet fjös-SF-rollspel från Skövde! Skäms!

Big Marco

Läskig
Re: Neo-wikin!

Liksom, ni spelar Sveriges största eller näst största rollspel, och likförbannat är Neo-wikin mindre än hälften så stor som den till Andra Imperiet, ett litet fjös-SF-rollspel från Skövde! Skäms!

...fast till SHI2 finns det en bok om 280 sidor i G5 medan det till Eon finns över 3000 publicerade sidor i A4, så behovet kanske inte är lika stort.

Men jag gillar wikin, både specifikt och som kocept. Speciellt till mindre spel.

Krille

Super Moderator
Re: Neo-wikin!

"...fast till SHI2 finns det en bok om 280 sidor i G5 medan det till Eon finns över 3000 publicerade sidor i A4, så behovet kanske inte är lika stort."

Å andra sidan så borde det finnas fler luckor att fylla i och mycket mer inspiration, så möjligheterna borde vara oändligt mycket större. Jag tror mer att det handlar om att folk inte vet om att den finns eller inte orkar klicka på det bokmärket.