Nekromanti Vad spelar du just nu?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Du där! Ja just du! Du som sitter ute i din stuga, vad spelar du nu?

Med "nu" får man väl vara lite "individanpassad", spelar du massor flera gånger i veckan är "nu" veckan som var. Har du längre mellan spelpassen kanske senaste månaden och den kommande månadens planerade spel är det som gäller. Känn efter själv hur stort ditt nu är.

Om spelet du spelar har flera versioner/utgåvor, säg gärna vilken det är du spelar.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag spelar

Alldeles nyss:
* Polaris
* Zombie Cinema
* Den yttersta domen
* A Thousand and One Nights
* Systemlöst friformstjosan
* Remember Tomorrow

Alldeles strax:
* Montsegur 1244

Nässe

Myrmidon
wilper said:
Du där! Ja just du! Du som sitter ute i din stuga, vad spelar du nu?

Med "nu" får man väl vara lite "individanpassad", spelar du massor flera gånger i veckan är "nu" veckan som var. Har du längre mellan spelpassen kanske senaste månaden och den kommande månadens planerade spel är det som gäller. Känn efter själv hur stort ditt nu är.

Om spelet du spelar har flera versioner/utgåvor, säg gärna vilken det är du spelar.
Om några timmar ska jag testa Monsterhearts för första gången och är ruskigt nervös, av någon anledning... Läser Poppes grymma snack om hur man spelleder Trollbabe och försöker inspireras.

Monsterheart är alltså ett hack på Apocalypse World och utgår från True Blood, Twilight och Buffy- vi ska spela i Sverige och så klart inspireras av Fucking Åmål.

Det handlar om tonåringar och deras
* Sexualitet och kärlek- okontrollerbar och destruktiv
* Deras egocentrism och elakheter
* Deras känsla av utstötthet och att vara udda, samt deras benägenhet att mobba ut varandra...

På sistone har det blivit lite väl lite rollspel, men hoppas på Changelling snart, och skulle vilja tvinga min partner att prova Trollbabe med mig

Mogger

Hipsteranka
Mitt eget Malström med min spelgrupp. Vi är inne i ett bra flyt nu, men december och köksrenovering kommer att dra ner tempot nu. Så därför kör vi mellanspel över forum.
Burning Wheel med Poppe över forum. Grymt intensivt. När det är klart kommer jag att vilja prata om det, här.
Apocalypse World med Simon och Poppe över Goggle Docs. Coolt som fan! Vi har inte kommit så långt än, så berättelsen håller på att formas, men jag kan nästan se den göra det, hur snaran knyts åt. :gremsmile:

Någon som ser en gemensam nämnare? :gremsmile: Forumspel är skitkul, och väldigt lätt att ha tid med. Jag och Poppe ska köra en japansktrollronin-kampanj sedan, med dubbla SL (ja, Trollbabe, fast med katanas). Jag ser redan fram emot det.

Jocke

Man med skägg
Nu: nTEK- det är snabbt, farligt och fungerar otroligt bra för gruppen.

Snart: D&D Dark Sun, Trail of Cthulhu, Deathwatch, Polaris, Apocalypse World, Mutant UA

Big Marco

Läskig
Earthdawn - varje onsdag. Post-Apo-fantasy, det är mörkt, hemskt, ruttet och episkt. Min Ork Scout håller dock på att bli Horatio Caine, på gott och ont.

Star Wars Noir - söndagar. Under Old Republic-eran. Alla spelar Padawans och varje spelmöte medför tidhopp framåt med minst ett år. Reglerna är en anpassad och evolverad version av Noirs och sitter klockrent för hjältekänslan.

Dark Heresy - sporadiskt betar vi oss genom The Haarlock Legacy-kampanjen, med ös, skräck och gore! Flest insanity points vinner!

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Spelar faktiskt tre stycken olika rollspel för tillfället:

- Bortom: Lögnens slöja (kort kampanj)
- Changeling: The Lost (lång kampanj)
- Dungeons & Dragons 4.0 (lång kampanj som ska avslutas)

Möller

Hubert Hortlax
Nu ska vi se.

Senaste spelade jag D&D 4e Essentials. Första gången jag körde något D20 i princip. Brädspeligt.

Sen så har jag några sessioner med Mutant City Blues att se fram emot i den närmaste framtiden.

Senaste sessionen i kranks kampanj med en något föråldrad version av >Human som regelsystem var inte för så länge sedan. Vad kallar vi den kampanjen egentligen? Gestalt. Eller Year Zero. Eller It's the End of the World as we know it.

Jag försöker även sätta ihop en kort-kampanj kallad Minnen i Berlin med min norra spelgrupp. Den ska använda Conspiracy of Shadows som regelmotor om den blir av.

Rickard

Urverk speldesign
Senaste jag spelade var Protest. I övrigt spelar jag ingenting för närvarande och så kommer det nog att förbli.

/Han som skulle vilja testa Mutiné en sista gång (och som antagligen ska vara i Luleå nästa vecka)

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Diverse indiespel: enstaka omgångar på spelkvällar och konvent/minikonvent utifrån vad jag kommer åt. Senast spelat är Seth Ben-Ezras Showdown! som jag och Poppe provade att spela i torsdags. I onsdags råkade jag testa Gurgehs Protest! (trevligt!), så jag kanske måste fortsätta leta efter fler spel med utropstecken i namnet.

Poseur

Swashbuckler
Reglerna är en anpassad och evolverad version av Noirs och sitter klockrent för hjältekänslan.
Låter riktigt coolt ju. Har du dessa anpassade regler får du gärna posta dem om du har lust att dela med dig.
Vore coolt att testa på något liknande för känslan i noirreglerna är nog de bästa enligt mig och skulle gärna vilja se de i en annan miljö än just Noir.
(Älskar spelvärlden också och det vet ni)

/Poseur intresserad

Poseur

Swashbuckler
Just nu så spelar jag som SL
Eon- En kampanj där domedagen verkar vara över på ytan men det är bara lugnet före stormen. Relationer och starka känslor ar det största utrymmet tillsammans med känslan av stora svunna dagar och att världen kanske har chans att bli bättre.

Noir- En berättelse om en konspiration där huvudkaraktärerna varit med i ett hemligt expriment och hjärntvättat dem och tagit bort deras minnen. Snabba val med oanade konsekvenser och känslan att vara ensam i en stor värld där man måste lita på sin osynlige uppdragsgivare för att få reda på saker om sitt tidigare liv är den stämning som ligger i fokus.

/Poseur

Arfert

Facit
Inget just nu.. vi körde DoD4 ganska länge, tills jag tröttnade på att vara DM, och sen lite sporadiskt efter det. Har även spelat M:UA till och från.

Börjar bli sugen att dra igång nåt igen, kanske ta upp Dragon Warriors igen. Förra gången blev det lidande av mitt spelledande i D&D.

Eller väldigt nåt basic, som Lone Wolf eller Lamentions of the Flame Princess... det senare är jag väldigt intresserad av.

Hursomhelst, som min situation ser ut tidsmässigt så får det vara ett spel som ger mycket output i förhållande till input. I alla fall om jag ska spelleda.

Jarre

Swordsman
Just nu har spelar jag inget, men spelade senaste Classified Information, Death Watch och Coriolis. I startgroparna står definitivt Dark Heresy medan jag hoppas få spelleda Mahanjis Väktare till Coriolis och Mutant Chronicles med Classified Informations regler.

Storuggla

Champion
Just nu? Inte ett jota. Jag har en lång lång lista på spela jag vill spela, men då mitt arbetsschema förut byggde på att jag jobbade när ingen annan gjorde det fanns det ingen tid att göra det och just nu kan jag inte. Efter första december kan jag spela igen, men då har jag heller ingen fast spelgrupp. Synd, för jag vill verkligen testa spel som Song of Ice and Fire RPG, Burning Wheel (nu när Adventure Burner lärt mig hur man använder skiten) och Mongoose Traveller för att nämna några. Nåja.

Storuggla, mörgöpp

antorax

Swordsman
Just nu spelar jag WoD som människa i Göteborg. De andra tre i gruppen spelar jugoslaver som är med i någon sorts maffia. Mystiska saker har hänt under det första och enda spelade mötet.

Sedan spelar jag med samma spelgrupp i en hemmasnickrad värld med hemmasnickrat system där världen liknar Trudvang med skogsmystik.

Tredje rollspelet jag spelar just nu är Reign. Ett spelmöte spelat. Ingen direkt åsikt om systemet, men trevligt standard fantasyäventyr.

Sugen på att börja spelleda Spirit of the Century i egenmoddad värld som inte skiljer sig så mycket ifrån den beskriven, men i ett annat universum.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Just nu spelar jag:

>Human, kampanjen "End of the world as we know it"; lagom gritty superhjältande i grått, svart och rött. Kampanjen utspelar sig 1987, efter den andra "vågen" då en mystisk händelse utplånade Chicago och gav ett okänt antal personer i världen superkrafter och dessutom förmågan att förvandla sig till "gestaltformer", motsvarande ungefär superhjältedräkter men med större flexibilitet vad gäller utseende. Vad orsakade vågen? Hur kommer det sig att rymdstationen Galatea störtade? Vartifrån kommer förmågorna egentligen? Vad ÄR förmågorna?

D&D Essentials; riktigt rent grottröj; som ett avancerat brädspel med fokus på xp, levels och encounters. Taktik och färdigskrivan äventyr, golvplaner etc. Jag är supertaggad för fortsättningen, oavsett om jag då blir SL eller spelare. Fick just hem ett schysst paket med typ alla böcker som kommit till Essentials än så länge. Det jag saknar är dungeon tiles och monster's vault... Funderar just nu på miniatyrer =)

Mutant City Blues; OK, inte riktigt kommit igång än, bara skapat rollpersoner. Men det är awesome, och jag är astaggad. Och nervös, såklart, i och med att vi har två helt nya medlemmar i gruppen som jag inte rollspelat med förut. Man får hoppas att våra spelstilar i praktiken visar sig tillräckligt kompatibla för att det ska funka =)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Möller said:
Senaste sessionen i kranks kampanj med en något föråldrad version av >Human som regelsystem var inte för så länge sedan. Vad kallar vi den kampanjen egentligen? Gestalt. Eller Year Zero. Eller It's the End of the World as we know it.
Tja, vi brukar felaktigt kalla den "gestalt". Gestalt är ju rollspelsvärlden till HERO system som jag inspirerats av vad gäller delar av metaplott och en del SLP:er (Power och den blodröde kungen kommer bl.a därifrån, i modifierad form) men det finns egentligen nästan ingenting kvar. Year Zero är delkampanjen som tar slut nyår 1987, när det blir 1988 istället. Typ. Eller ja, så hade jag tänkt. Eller att den tar slut på dagen ett år efter Galateakraschen. Om vi inte lyckas ersätta Yreburre är frågan om vi nånsin blir klara ens med Year Zero, men vi får väl se. nu ska vi knyta ihop första delen av första delkampanjen först =)