Nya rollspel;
Har jag aldrig pejl på i förväg... det är sånt som landar i mitt knä, fast är alltid nyfiken på Noir och Pulpmiljöer, så vet något som ska kollas in för en gångs skull
Konvent:
GothCon XXX, har massa roliga förväntningar, ska bli kul att se vad de hittar till jubiléet. Överlag så har det pryt lite i konventssvängen, känns som om ett generationsbyte pågår bland arrangörerna och det genererar nya idéer. Är alltid på för LinCon, _ska_ lyckas ta mig till SSK (förhoppningsvis vill de satsa på fler sceanrion också) och så verkar flera vara sugna på att hänga med till BSK och spela, efter att folk pratat gott om senast.
Personligen:
Involverad i trekampanjer, PTA: The return ska bli kul att köra klart och sedan hoppas jag på att samma gäng kommer fortsätta köra annat... Thugs borde ta våren och Johan pratade om att framöver köra CoC (mask of Nylle) så hoppas på det och helgkampanjen verkar funka och är byggd för minst två år.
Ett scenario klart för GothCon (första speltestet var posetivt, men massa kul feedback att väva in), två i pipen som förhoppningsvis blir till konvent i år och så ska rollseplsbaren fira tio år på nått sätt.
Relaterad kultur:
Med en bunt filmsviter klara (StarWars, Ringen osv), och ingen Buffy/Angel/Firefly känns det lite tomt, ska man se fram emot nästa Potterfilm?
Serievärlden har ett par roliga projekt, Whedons X-men, Astro City Dark Age, DC verkar skramla om ordentligt, vilket Marvel säkert hakar på med en motreaktion.