Nekromanti vad tycker du är roligt?

Eagle

Swordsman
Om du fick vara riktigt egoistisk, vad skulle du vilja att ett westernäventyr ska handla om, vad vill du som spelare uppleva - och vilka drivkrafter/mål hos din rollperson kan dessa upplevelser/händelser kopplas till?

Ekorren

Warrior
Jag har aldrig spelat Western, men alla äventyr där indianer kan få äran att slakta lite tycker jag verkar kul (med tanke på att 20 miljoner indianer dödades inom loppet av knappt 100 år så finner jag viss njutning av att vända på steken). Med andra ord, jag skulle vilja spela indian och jag skulle vilja uppleva storslagna strider från hästrygg där jag får skjuta pilar genom hattarna på en och annan revolverman.

Får att gå in mer i detalj på vad ett äventyr kan handla om: kvinnor och barn slaktades i rollpersonernas indianby när rollpersonen inte var närvarande att kunna hjälpa. De följer spåren och finner styrkor av vita som har börjat plundra närliggande byar, arbetare som sätter upp telegraf- och järnvägsnät samt nybyggare som sätter upp en mindre stad inom rollpersonernas marker. Man kan sedan diplomatiskt försöka forma en allians med sina tidigare fiende stammar för att försöka slå tillbaka de vitas inflytande. Ännu bättre är om några nära och kära till rollpersonerna fortfarande lever och har tagits till fånga.

Annars kan du helt enkelt skriva ett äventyr av en klassisk Western-film om det inte redan har gjorts. Fan nu blev jag sugen på att spela spelet.

Eagle

Swordsman
Vilka intressanta tankar, tror jag faktiskt aldrig har gjorts tidigare.... mer sånt! :gremsmile:

Spontant så skulle man kunna tänka sig att man skapar ett scenario där detta inträffar, men att man sedan ska kunna spela olika typer av roller inom denna ramberättelse.

Undrar om indianerna hade kunnat förändra historiens gång på något vis. De hade ju inte så mycket att förhandla med och maktbalansen var ju ganska så ojämn. Jag kan ha fel, men var inte indianfolken ganska så splittrade - vad hade hänt om de istället varit enade och haft en större förmåga att samarbeta? Undrar vad indianerna hade kunnat gjort annorlunda för att historien skulle ha tagit en annorlunda riktning?

Men som sagt, bra förslag av dig!