Nekromanti Vad tycker du om The Daughters of Verona?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Ni är ju ett gäng som har skaffat The Daughters of Verona i tryckt utgåva. Det skulle vara jättekul att höra vad ni tyckte om kvaliten på komponenterna.

Jag börjar närma mig att sälja slut, och funderar på att göra en andra tryckning. Men SuperiorPOD var ju rätt bängliga att ha att göra med. Är korten så bra att det är värt att fortsätta tjorva med dem, eller skall jag söka en ny leverantör?

(Ni som vill prata TDoV i allmänhet, eller har PDF-utgåvan, är också välkomna att delta i tråden om ni vill.)

solvebring

Superhero
Jag upplever kvaliteten på regelhäftet som billig (vilket inte spelar mig någon roll, alls) och kvaliteten på korten och boxen som normal eller god. Dock är väl ingenting vare sig skitdåligt eller superfantastiskt. Så om du skulle byta tror jag inte att det spelar så stor roll. Det som vore trist är väl dock just om korten, spelets viktigaste komponent, skulle försämras.

RasmusL

Champion
Jag tycker att komponenterna fyller sin funktion och har inga klagomål men jag blev heller inte helt knockad av kvalitetskänslan hos korten (även om de är snygga!).

Annars rockar spelet totalt! Det enda som gjort att jag inte spelat det mer är svårigheten att få ihop folk som har 4 timmars slots att spela på. Jag hoppas på DanCon!

GnomviD

Heresiark
solvebring said:
Jag upplever kvaliteten på regelhäftet som billig (vilket inte spelar mig någon roll, alls) och kvaliteten på korten och boxen som normal eller god. Dock är väl ingenting vare sig skitdåligt eller superfantastiskt. Så om du skulle byta tror jag inte att det spelar så stor roll. Det som vore trist är väl dock just om korten, spelets viktigaste komponent, skulle försämras.
+1