Nekromanti Vad tycker ni e de roliga me dungeons and dragon

Storuggla

Champion
Att det är ett snabbt och roligt system? Att spelvärldarna (Iron Kingdoms! Mums!) är roliga? Att det är fint flerfärgstryck?

Storuggla, spelar annat också.. mest annat faktiskt

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
För min del ...

Enkla regler, heroisk fantasy, många tillbehör, stor online-community, snygga böcker, lätt att modifiera, med mera ad infinitum in absurdum.

Oldtimer

Slava Ukraini!
Snabbspelade och konsekventa regler, massor av tillbehör, rätt känsla i spelvärldarna och, framförallt, den heroiska grundprincipen.

(Och att det finns översatt till svenska, förstås... :gremlaugh: (får ju inte göra Herr_Balderk besviken))

/Mikael

chrull

Stockholm Kartell
Att det är ett utmärkt system för heroiskt spelande som dessutom lätt låter sig anpassat till vilken spelvärld som helst...

chrull

Troberg

Sinister eater
De dåliga skämten som uppstår om man spelar AD&D2e medan man äter tacos.

chrull

Stockholm Kartell
hehehe.. omglolirl och allt sånt... :D [nt]

NT = No Text (Ingen text)

Balderk

Swashbuckler
(Och att det finns översatt till svenska, förstås... :gremlaugh: (får ju inte göra Herr_Balderk besviken))

Haha! :gremlaugh: Det får du ju verkligen inte! :gremwink:

Vad jag gillar är väl att det finns så mycket variation. Forgotten Realms är en tillräckligt bra värld där man kan hitta det mesta. Går även att spela massor med olika sorters spelande där (Heroiskt, Intrig, Spänning m. fl.)... Och sedan finns det ju flera andra världar förståss, vilket är härligt. Jag gillar Ravenloft väldigt mycket t ex.

/Balderk, Inte besviken på Oldtimer

Nightowl

Champion
Själv föredrar jag att slå ihjäl dem... [ANT]

...och ta deras pengar.

Det roligaste med D3D är att man kan fetskära och strunta i allt man inte vill ha med, och det gör ingenting. Det finns inget myskofistiskt sammanhang från början, så det är lätt att gnurka med.

Erik

Quan'talis

Swashbuckler
Re: Själv föredrar jag att slå ihjäl dem... [ANT]

Det finns inget myskofistiskt sammanhang från början, så det är lätt att gnurka med

Så sant. Och mycket väl uttryckt dessutom!

JPS

Vindhand

Myrmidon
Re: Vad tycker ni e de roliga me dungeons and drag

Den enorma mängden material och dess historiska betydelse. Det är rollspelens urfader och fler grunkor har gjorts till det än till något annat spel. Det är något man nästan måste bli litet impad av :gremsmile:

Svarte Faraonen

ром и смерть
Absolut allt finns till det. Om jag vill spela i rymden, bland olika dimensioner eller som en härskare över ett land, visst. Fantasy-efter-katastrofen, gudomlighet eller vilken annan idé som helst, man kan liksom hitta stöd för allt.