(Och att det finns översatt till svenska, förstås... (får ju inte göra Herr_Balderk besviken))
Haha! Det får du ju verkligen inte!
Vad jag gillar är väl att det finns så mycket variation. Forgotten Realms är en tillräckligt bra värld där man kan hitta det mesta. Går även att spela massor med olika sorters spelande där (Heroiskt, Intrig, Spänning m. fl.)... Och sedan finns det ju flera andra världar förståss, vilket är härligt. Jag gillar Ravenloft väldigt mycket t ex.
Det roligaste med D3D är att man kan fetskära och strunta i allt man inte vill ha med, och det gör ingenting. Det finns inget myskofistiskt sammanhang från början, så det är lätt att gnurka med.
Re: Vad tycker ni e de roliga me dungeons and drag
Den enorma mängden material och dess historiska betydelse. Det är rollspelens urfader och fler grunkor har gjorts till det än till något annat spel. Det är något man nästan måste bli litet impad av
Absolut allt finns till det. Om jag vill spela i rymden, bland olika dimensioner eller som en härskare över ett land, visst. Fantasy-efter-katastrofen, gudomlighet eller vilken annan idé som helst, man kan liksom hitta stöd för allt.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.