Nekromanti Vad tycker ni om brädspelet Agents of SMERSH?

Mutanten

Hero
Någon som har erfarenhet av det här brädspelet? Spelet har precis släppts i en "reprint" och det sägs vara väldigt likt ett rollspel. Det finns även ett supplement för kampanjspel. Enligt flera rescensioner så bygger spelet på samma koncept som brädspelet Tales of the Arabian Nights men meningarna är lite delade om Agents of SMERSH är bättre eller sämre än Tales of the Arabian Nights.

Har ni spelat Agents of SMERSH och vad tycker ni isf om det? Tycker ni att det är ett av de mest rollspelslika brädspelen på marknaden så som vissa recensenter påstår?

Klingonsylt

Swordsman
Om folk säger att det är bättre än Tales of the Arabian Nights, spelet där min karaktär under en och samma spelomgång bytte kön, förvandlades till en apa och fann sann kärlek (i den ordningen) så måste jag nog försöka få tag på det.

Mutanten

Hero
Sampe;n87855 said:
Om folk säger att det är bättre än Tales of the Arabian Nights, spelet där min karaktär under en och samma spelomgång bytte kön, förvandlades till en apa och fann sann kärlek (i den ordningen) så måste jag nog försöka få tag på det.
Ja de flesta recensenter tycker Agents of SMERSH är bättre än Tales of the Arabian Nights. Jag är mest intresserad av hur likt brädspelet är ett rollspel. Går det tom att spela som ett agentrollspel om man töjer lite på reglerna?

Klingonsylt

Swordsman
Baserat på Tales of the Arabian Nights och vad jag läst av reglerna till Agents of SMERSH så tror jag inte att det funkar att konvertera till ett rollspel. De är roliga spel och med lite inlevelse så kan man skapa en historia medan man spelar, men det är snarare en kombination av brädspel och soloäventyrsböcker, med många men begränsade valmöjligheter.