No Leaf Clover
Veteran
Jag funderar på att sätta i bruk ett litet extra system.
Det går ut på att när en rollperson får en viss skada så ska han få vissa minus för den... allt detta kommer ur att det tar så jäkla lång tid att skapa en ny rollperson så jag som SL vill inte döda dom till höger och vänster så jag känner att RP förlorar sin respekt för döden.
Min ide var iaf att om man fick en ganska stor skada, säg att man slår 30 med skadetärningarna och allt vad det innebär, så får man tex -1 Cool, -1 Stridsvana och/eller -1 TÅL...
Allt detta stödjs av att man förlorar mycket självförtroende i strid när man faktiskt blir träffad och rädd... sedan finns ju den bio/fysiska effekten att kroppen blir svagare/starkare för samma skada i framtiden, i fallet av projektiler som en kula så är det "svagare"...
Ungefär så, vad tycks???
Det går ut på att när en rollperson får en viss skada så ska han få vissa minus för den... allt detta kommer ur att det tar så jäkla lång tid att skapa en ny rollperson så jag som SL vill inte döda dom till höger och vänster så jag känner att RP förlorar sin respekt för döden.
Min ide var iaf att om man fick en ganska stor skada, säg att man slår 30 med skadetärningarna och allt vad det innebär, så får man tex -1 Cool, -1 Stridsvana och/eller -1 TÅL...
Allt detta stödjs av att man förlorar mycket självförtroende i strid när man faktiskt blir träffad och rädd... sedan finns ju den bio/fysiska effekten att kroppen blir svagare/starkare för samma skada i framtiden, i fallet av projektiler som en kula så är det "svagare"...
Ungefär så, vad tycks???