Nekromanti Vad tycker ni?

Dieter

Veteran
Jag vet inte vad jag skall spela som nästa gång. Har två spelklara karaktärer. En hyfsad riddare och en asklen alv. I vanliga fal skulle jag ha valt alven eftersom jag redan har spelat lite med riddaren. Men nu är det så att det kommer att vara med en dvärg och en till alv i äventyret. Hade inte den andra alven varit med skulle jag tagit min alv bara för att få lite roliga diskussioner, men nu är det ju en annan alv med. Det finns ganska stor risk att vi kommer att "köra över" dvärgen fullständigt och att han som spelar den kommer att bli lite stött.

Vad tycker ni att jag skall jag göra? Kanske inte spela med någon av dem alls. Jag har ju trots allt aldrig provat på att spela en missla, och det finns en kraggbarabar i våran spelgrupp. hmm

ejectXreject

Veteran
Om den som spelar dvärg nu kan tänkas bli stött av att ni kör över honom så skulle jag nog välja att spela riddaren.. Meningen med rollspel är ju att alla ska ha roligt..
Eller så förklarar ni redan innan att ni tänker krossa honom (verbalt for gods sake, verbalt!) och att han inte ska ta det personligt.. Om han då tycker att det låter okey att spela mot två alver så får han stå sitt kast sen :gremtongue:

]:)

Veteran
mmh om det orsakar lidande så vore det ju bättre om du spelade riddaren men om du inte vill skall du ju inte behöva. Men personligen tycker jag att ditt förslag om att spela missla lät bra :gremsmile: för dom e så bra.

Thalaski

Hjälpsam dvärgamagiker
Det är t ex som Bard som går omkring och funderar på hur han skall få våran misslevän att bli sur, detta är väldigt lätt eftersom han kan ta åt sig det mesta =)

Både jag och våran SL är på Bards sida. Men det blev nästan för mycket när de började bråka på magi akademins gård... misslan försökte hugga Bard medans Bard försökte vända misslan ut och in med ataxatropi...

Som svar på din fråga:
Ta Alven =) det blir äckligt mycket skojigare då för alla...

Slarn

Excentriker
Eller så kan ju de båda alverna och den tappre dvärgen bli så sammansvetsade av alla äventyr och fasor de upplever, att de sluter fred och blir vänner för livet, oskiljaktiga tvillingsjälar som trots vad omvärlden tycker håller fast vid sin vänskap och aldrig lämnar varandras sida...
Äh, glöm det. Kör hårt med dvärgen, han är säkert stursk så det räcker för två! :gremwink:

Cohen

Swordsman
Du bör köra med alven ( Självklart ) och trycka ner dvärgen långt ner i skiten vars den hör hemma.

Det är väl klart, den bor ju där.