Nekromanti Vad vet vi om Wizards nya minis?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag har googlat lite, men inte hittat något om deras nya minis-range. Någon som sitter på info? Efter Pathfinder minatures är jag besviken, och sätter nu min tilltro till att Wizards leverar.

Gordeg

Hero
Man kan tydligen förbeställa på Amazon:
LÄNK

Heart of Cormyr kommer enligt sajten i juli. Med tanke på namnet borde det mest handla om människor och andra civiliserade trupper. Sting of Lolth låter som drow och Tyranny of Goblins... ja.

Egentligen droppar jag tillbaka på forumet mest för att jag är nyfiken på varför du inte gillar Paizos minis. Jag har själv inte sett dem i verkligheten men snacket på nätet har gett mig intrycket att de skulle vara bra. What gives?

Eksem

Champion
Kolla Vitulvs tråd på Nyheter-forumet, de är knappt bättre än WotCs figgar men kostar 2½ gånger så mycket per styck.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Gordeg said:
Egentligen droppar jag tillbaka på forumet mest för att jag är nyfiken på varför du inte gillar Paizos minis. Jag har själv inte sett dem i verkligheten men snacket på nätet har gett mig intrycket att de skulle vara bra. What gives?
Nu är jag inte Vitulv, men du kan läsa mer om hans intryck i hans recensionstråd.

Vitulv skriver om PF-minis.

Jag tycker att de verkar helt okej, MEN det där med att alla som har fötter står på två jävla ko-blaffor förstör intrycket en hel del för mig. :gremgrin:

Sen tycker jag att man måste ta priset i beaktning. För de pengar man lägger ner tycker jag att man ska få nått som är mer än "okej". Det är ju svindyra minis, och det spelar också in när det gäller helhetsintrycket.

/Magnus

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Magnus Seter said:
Gordeg said:
Nu är jag inte Vitulv, men du kan läsa mer om hans intryck i hans recensionstråd.

Vitulv skriver om PF-minis.

Jag tycker att de verkar helt okej, MEN det där med att alla som har fötter står på två jävla ko-blaffor förstör intrycket en hel del för mig. :gremgrin:

Sen tycker jag att man måste ta priset i beaktning. För de pengar man lägger ner tycker jag att man ska få nått som är mer än "okej". Det är ju svindyra minis, och det spelar också in när det gäller helhetsintrycket.

/Magnus
Ja alltså, min största beef med PF-minis är kvalitet kontra pris. Hade kvaliteten varit högre hade de varit värda priset, hade priset varit lägre hade nuvarande kvalitet känts helt ok.

Gordeg

Hero
Okej, jag såg inte recensionstråden, tack ska ni ha.

Vitulv said:
Ja alltså, min största beef med PF-minis är kvalitet kontra pris.
Det låer ju rimligt. Hoppas att Wizards uppnår en bättre pris/kvalitet-kvot. Men jag vet inte om jag kommer att köpa alla de kommande seten, eftersom jag har en samling minis sedan tidigare har jag rätt gott om varelser som goblins. Det vore bra om de parallellt fortsätter med något som liknar deras collector sets. (iofs behövde jag inte draksetet efter som jag hade så många drakar sedan tidigare... och behövde egentligen inte beholdersetet heller... men kunde inte motstå.)