Dimfrost
Special Circumstances
Vilka spel vill du spela 2021? Kanske bortsett från sådant som redan är pågående eller pausat men med planerad fortsättning, vilket i mitt fall innebär att avsluta eller fortsätta spel i Apocalypse World 2nd ed, Mörk Borg samt Terone.
Jag är väldigt sugen på:
Jag är väldigt sugen på:
- Spelleda lite Ultraviolet Grasslands. Skapa rollpersoner och karavan, börja från början i boken och se hur långt vi kommer. Bara acceptera slumpresultat och improvisera utifrån det utan några fasta planer.
- Testa lite Kult när jag har skrivit klart mitt nya system för spelet. Troligtvis inte med mig som spelledare.
- Något slags vanilj-Mutant År Noll, eventuellt med mindre fokus på Arken och mer kringströvande. Med klasser från senare böcker, men originalspelets öppna och ociviliserade värld.
- Någon sorts cyberpunk. Kanske när jag får hem Dancing with Bullets under a Neon Sun i tryckt form?
- De senaste dagarnas diskussioner fick mig att bli sugen på Svavelvinter (rollspelet). Testade det en gång för länge sedan men kampanjen rann ut i sanden efter några spelmöten. Det är ändå ganska intressant.
- Jag läste nyligen Flodskörden och skulle kunna tänka mig att göra något kortare där. 90-talets tonårsvärld känns potentiellt väldigt berörande. Även om jag inte riktigt tänder på äventyren i boken och skulle föredra något mer nedtonat.