Ok, då skulle jag säga att det är en intressant och egen identitet. Utmaningen, tänker jag, blir istället att den här spelvärlden blir svårare att relatera till än kända genres. Förutom att TV-serien Taboo utspelar sig ungefär inom det här temat (eller iaf en mix mellan detta och brittiskt handelsvälde) så har har iaf jag lite svårt att bilda mig en uppfattning om spelet då de här referenserna inte alls är lika tydliga för mig som t.ex. fantasy, undergång, skräck, western.Svarte Faraonen;n309412 said:Om du kollade presentationen jag länkade till (här) så skulle jag väl säga att den tydligaste identiteten ligger i det icke-europeiska inslaget, att spelet är baserat på kulturer som aldrig tycks hamna i fokus i andra spelvärldar.
Sen är fortfarande en viktig fråga. Varför skulle jag vilja spela i den här settingen? Vad får man här som man inte får i andra spel? Är det att få spela ockult ursprungsbefolkning? Vad skall man göra i spelet? Vilka drivkrafter finns i spelvärlden förutom gängbildningarna?