Nekromanti Vad Wizards har på gång under 2010 …

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag snokade runt lite på Wizards of the Coasts webbplats och hittade en del D&D-prylar planerade för utgivning under början av nästa år.

I januari kommer Underdark – allt en spelledare behöver för att plåga sina spelare genom äventyr i den av mind flayers, beholders, drow, duergar, etc. befolkade underjorden.

Samma månad kommer även Player's Handbook Races: Dragonborn – en bok som handlar om … dragonborn. För den som vill spela en dragonborn antar jag. Mer feats, powers, paragon paths och epic destinies, typ. (Varför de börjar med den lökigaste av raser övergår dock mitt förstånd.)

I februari är det sedan dags för Martial Power 2 – mer av allt som fanns i Martial Power får man förmoda.

I februari får vi även Reavers of Harkenwold – ett nytt äventyr för level 1-figurer. Början på en ny niodelarskampanj skulle jag tro.

I mars är det så dags för Player’s Handbook 3 – mer nya klasser, raser och powers. Och en helt ny power source: psionic.

I april kommer The Plane Above: Secrets of the Astral Sea – en spelledarbok om att äventyra på astralplanet helt enkelt.

April ger oss även Hammerfast – en äventyrsplats i form av en komplett dvärgbosättning.

Eksem

Champion
"Buy Player's Handbook Races: Dragonborn if you want to look like a dragon."

---

Jag känner mig genuint osugen på allt det där, utom kanske PHB3. Kanske.

Dante

Staff member
Eksem said:
Medhåll. Det är väl egentligen bara PH3 och MP2 som jag känner att jag »måste« ha.

Arfert

Facit
Dante said:
Eksem said:
Medhåll. Det är väl egentligen bara PH3 och MP2 som jag känner att jag »måste« ha.
Dito. Som DM behöver jag inget av det där andra.

Fienden

Hero
Underdark skulle ju kunna vara lite halvt rolig. Vem fan tycker INTE om att skicka Mindflayers på sina offer eh jag menar spelare.

Dragonborn... För helvete, Wizards. -.-'

Martial Power 2: Jag gissar att den blir som den första. Kanske tittar på den. Förmodligen inte.

PHB 3 antar jag att jag behöver, om jag vill vara en av de coola killarna.

The Plane Above är väl typ... Manual of the Planes fast med mindre innehåll? Tror nog inte det.

Hellzon

Långsamma Vargen
Eksem said:
"Buy Player's Handbook Races: Dragonborn if you want to look like a dragon."
Äääääääääg. Jag kommer inte att köpa boken, men Wizards är så underbart ärliga med vad de vill med Dragonborn.

Plane Above är jäkligt frestande, men jag tror jag ska försöka klara mig med PHB3 nästa år. Plånboken kommer att tacka mig.

Ymir

Liten kantbaron
Alltså, dragonborn förvånar mig väl inte då, det är Wizards vi snackar om, de har inte öht något koncept om vad som är koolt...

...vilket bevisas av just den här releaseplanen. Var är Monsters Manual 3, liksom? Var är mina jakmän? :gremfrown:

De klimat-specifika modulerna till D&D3,5 var en kool idé. De borde köra mer på sådana, istället för settingspecifika, för såna är jag liksom totalt ointresserad av givet att jag inte tar i D&D-kosmologin med tång ens.

- Ymir, besviken

krank

Går ondskans ärenden
Arfert said:
Dito. Som DM behöver jag inget av det där andra.
Jag ska som fan skaffa Dragonborn, sen ska du få se på jävulen =)

Dimfrost

Special Circumstances
MM3 kommer väl i juli-augusti typ. De coreböckerna kommer nog ut vid samma tid varje år.

I allmänhet känns releaseschemat lite trist. Som optare känns det lite skevt med Martial Power 2 (när de andra powerkällorna just har fått sina böcker så det är lite balans) och enstaka rasböcker, men det är ju så det fungerar. Fast astralboken kan bli het.

Ymir

Liten kantbaron
Jaha, okej, amendåså. Då gäller det att jakmännen är i den också bara. Något annat vi önskar oss är fungerande solomonster för låglevelrollisar; av nån uppfuckad jävla anledning är ju alla befintliga solomonster utom drakar för lvl 10+.

Vilken slags moduler hade du som optare velat ha då?

- Ymir, undrar

Jarl

Hero
Sweet, med min årsprenumeration på Insider kommer jag få allt som är relevant för mig som spelare

Dimfrost

Special Circumstances
Näe, jag menar mest att det hela tiden är en sak som är bättre än alla andra ur en optningssynvinkel så fort det kommer "obalanserade" böcker. Nya PHB:er skapar ingen obalans jämfört med ras- eller klassböcker, liksom. Fighter var den överlägset bästa klassen när Martial Power just hade kommit ut, till exempel. (Bättre striker än alla strikers och bästa defendern dessutom.)

Necross

Swashbuckler
Själv väntar jag på "Buy Player's Handbook Races: Dungeonborn if you want to look like a dungeon."

CapnZapp

Myrmidon
Bilden på Underdark var ju söt.

Dragonborn är väldigt lökiga (de finns exempelvis inte i min värld), men tyvärr förvånar det inte mig att de är först ut.

rjonas

Hero
CapnZapp said:
Bilden på Underdark var ju söt.

Dragonborn är väldigt lökiga (de finns exempelvis inte i min värld), men tyvärr förvånar det inte mig att de är först ut.
Jo, folk borde ju redan veta vad en alv är.

DarkMystic

Swordsman
Uhm... Jag tycker det är grymt kul med en Dragonborn bok, älskar rasen själv. Fast man måste ju tycka som alla andra på Rollspel.nu och prata i hittepå termer för att vara ball :gremsmile:

Dante

Staff member
Nu har Wizards tillkännagivit sin utgivningsplan ända fram till och med augusti. Med anledning därav har jag lagt upp en nyhet i artikelsystemet med en snabb översikt över kommande D&D-produkter.