Ja, men åååhhhh! Sånt här gör mig riktigt upprörd. En person som knappt spelat spelet går in på ett forum för spelet och försöker övertala alla om att spelet suger!
Men jag har aldrig förstått det fina med detta "regelbögerirollspel".
Eon är inte mer regelbögigt än många andra spel. Att Eon skulle vara något i hästväg när det gäller Eon är inget annat än en myt. Det som folk tycker är regler är mer beskrivningar av hur saker och ting är än regler "slå så här många tärningar, kolla mot detta värde, slå igen o.s.v.".
Kan någon förklara vad som är positivt med EON.
Världen, stämmningen, det underbara magisystemet, o.s.v.
Själv tycker jag magin är det värsta, överdriven i kvadrat.
Vad är det för fel på magisystemet. Alla som knappt använt det ser bara till hur styrt det ser ut att vara med regler, men efter att ha använt det mycket samt läst Mystik & Magi kan man inte annat än medge att det är det bästa systemet jag spelat! Den enda invändningen jag har är att det inte är det extremaste att slåss med, men det överlever man med.
Men striderna är helt olidligt långa. Det är ingen action i det.
Fel igen! Jag kan efter att ha svurit alla möjliga eder säga att det är lika snabbt som systemen i vilket annat spels som helst. Det kan ta några gånger att lära sig, men därefter och tillsammans med spelledarskärmen går det nästan lika snabbt som StarWars systemet!
/Emil