Angående att ge en krigare magifärdigheter så är det tillåtet ( look who's talking liksom), även om det inte är rekommenderat då en sådan person skulle bli så otroligt bra.
Ja visst skulle en sådan person kanske bli bra men man kan spela den så varför inte? Yrket finns ju redan; krigarmagiker.
Personligen tycker jag inte om att man förbjuder saker i sin kampanj bara för att de är för bra. Jag vet det var någon på N2 forumet som förbjudit handgranater för de var så ohyggligt bra. Det är ungefär som att säga till USA "Nej, ni får inte ha atombomber, de är för bra". Lite löjlig jämförelse kan erkännas. Men saken är den att kan man spela en person bra så ska man få göra det oavsett hur "bra" rp:n är. Sedan kan man ju tycka att det rubbar spelbalansen men återigen: spelar man sin karaktär som den ska spelas så är det inga problem. Men det här är ju en smaksak, eller vad man ska kalla det för men jag skulle inte vilja spela om min SL började ta bort en massa vapen i N2 bara för att de är för bra.
Samma sak med schamanism, vem som hest kan ta det i valfria färdigheter, men SL är nog inte intresserad av en person som aldrig dör, inte kan dö!
Schamaner kan visst dö! Det är bara det att det är väldigt svårt att ta dö på dem. /images/icons/wink.gif
/Tiamel