Nu kommer jag och klagar..
Men jag måste bara vräka ut mig oförskämdheter över White Wolf.
När Vampire kom så var det ett revolutionerande spel, man fick pröva på att spela "ondingen" för en gångs skull.
Det var väl igenomtänkt med olika klaner och en spännande värld och bakgrund.
Tyvärr så gick nog spelet lite för bra och White Wolf fick penga nojja. Genast så producerade de modul efter modul med supplement till världen.
De tycktes inte lägga ned någon större tid på dem så för det mesta blev det hafsverk som motsade varandra hela tiden.
Sedan så kom varulvarna, älvorna, magikerna och gastarna.
Plötsligt blev världen överfull, att vampyrerna överhuvudet taget klarar sig är ett mirakel med tanke på att var och varannan person som vandrar på stadens gator med säkerhet är ett övernaturligt väsen.
Nä den gotiska värld som de en gång försökte skapa fick ge vika för karatesparkande cybermagiker, arga greenpeace varulvar, elaka kissekatter och varråttor samt tomtar och troll.
Från mörk bister gotik så blev världen till ett färgrant myller av patetiska varelser som trallade omkring och kämpade emot varandra.
Förvisso, man behöver inte kombinera ihop världarna om man vill men i nästan alla nya äventyr eller kampanjer till vampire finns det en mage, eller varulv eller gast med på något hörn.
Det känns som att WW har svikit sina ideal.
Jag skulle önska att de inriktat sig på att utveckla den värld som de skapade till Vampire.
Gjort den mer mörk och okänd, fylld av mystik inte en massa underliga varelser.
En dunkel och härlig värld där det okända fortfarande gäckade i skuggorna.
Nä..
Men vad är anledningen att klaga på sådant som man inte kan göra något åt...
Och JA! jag vet att man bara kan spela världen som man själv vill, men jag ville bara poängtera att det är synd att en så spännande värld som WoD har gått till intet och blivit som en karneval för missfoster av alla de slag.
Profeten från Norr
Men jag måste bara vräka ut mig oförskämdheter över White Wolf.
När Vampire kom så var det ett revolutionerande spel, man fick pröva på att spela "ondingen" för en gångs skull.
Det var väl igenomtänkt med olika klaner och en spännande värld och bakgrund.
Tyvärr så gick nog spelet lite för bra och White Wolf fick penga nojja. Genast så producerade de modul efter modul med supplement till världen.
De tycktes inte lägga ned någon större tid på dem så för det mesta blev det hafsverk som motsade varandra hela tiden.
Sedan så kom varulvarna, älvorna, magikerna och gastarna.
Plötsligt blev världen överfull, att vampyrerna överhuvudet taget klarar sig är ett mirakel med tanke på att var och varannan person som vandrar på stadens gator med säkerhet är ett övernaturligt väsen.
Nä den gotiska värld som de en gång försökte skapa fick ge vika för karatesparkande cybermagiker, arga greenpeace varulvar, elaka kissekatter och varråttor samt tomtar och troll.
Från mörk bister gotik så blev världen till ett färgrant myller av patetiska varelser som trallade omkring och kämpade emot varandra.
Förvisso, man behöver inte kombinera ihop världarna om man vill men i nästan alla nya äventyr eller kampanjer till vampire finns det en mage, eller varulv eller gast med på något hörn.
Det känns som att WW har svikit sina ideal.
Jag skulle önska att de inriktat sig på att utveckla den värld som de skapade till Vampire.
Gjort den mer mörk och okänd, fylld av mystik inte en massa underliga varelser.
En dunkel och härlig värld där det okända fortfarande gäckade i skuggorna.
Nä..
Men vad är anledningen att klaga på sådant som man inte kan göra något åt...
Och JA! jag vet att man bara kan spela världen som man själv vill, men jag ville bara poängtera att det är synd att en så spännande värld som WoD har gått till intet och blivit som en karneval för missfoster av alla de slag.
Profeten från Norr