Nekromanti Vampire: Kanyltänder

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,539
Jag ska spelleda en Vampire the Masquerade kampanj som handlar om att spelarna är det första Coateriet av vampyrer som kommer över till Louisiana och som sedan bygger upp New Orleans. Kampanjen kommer sedan fortsätta till nästan nutid när Katrina träffar staden. Jag har tagit inspiration från Svart av Kval, Vit av Lust och Svavelvinter när jag skapat en speciell struktur att spela kampanjen i trots att vi kommer använda det normala Vampire the Masquerade systemet. Jag tänkte att det kanske finns fruktansvärda problem i min struktur som jag är blind för men som någon utanför min grupp kommer att se och därför frågar jag nu forumet om feedback.

Strukturen för kampanjen kommer se ut så här:

Ni skapar era Äldsta karaktärer och spelar dem som era primära karaktärer och era enda karaktärer under de första sessionerna. Varje spelare kommer också ta kontroll över en Skuggmakt, en mäktig Methusala eller Antedeluvian (uråldrig vampyr) som spelar The Jihad (kampen mellan de äldsta vampyrerna om hela världen). Varje äldste karaktär är kopplad till en annan spelares Skuggmakt. Skuggmakterna spelas inte som karaktärer utan har en agenda de vill uppnå genom två metoder: 1. Vid slutet av varje spelmöte spelar de ett minispel som kommer påverka händelser i kampanjen. 2. Vid början av varje session ger de en order till Äldstekaraktären som är kopplad till dem och spelas av en annan spelare.

Första sessionen kommer varje spelare och spelledaren skapa 3 människor som är viktiga personer i kolonin. Dessa är NPC:er. Varje session kommer varje spelare skapa en ny viktig människa i staden.

Under kampanjen kommer de äldsta att omfamna människor och skapa nya vampyrer av dem. Den första childern en spelarkaraktärer skapar i varje generation spelas av en annan spelare än den som skapar den. Övriga childers kommer vara NPC:er. Detta fortsätter i följande generationer.

Skapar en vampyr en ghoul är denna en NPC om det inte är så att ingen childer ännu skapats av den vampyren, då spelas den ghoulen av en annan spelare tills en childer skapas.

Nya childer som spelas av spelarkaraktärer får fulla karaktärsblad till kommande sessionen. Ingen ny karaktär kommer skapas regelmässigt under en spelsession.

Scener kommer sättas av spelledaren som för handlingar för hela Coateriet framåt medan spelarna kommer sätta egna scener med en av karaktärerna de spelar för att föra individuella handlingar framåt. Scensättandet kommer gå runt bordet och alla kommer sätta lika många scener.

Målet med strukturen är att tillåta maximalt karaktärsutforskande, se till att spelare nästan alltid har saker att göra i varandras scener och att minska pressen på spelare att lyckas med dramatiska utspel vilket leder till överdriven försiktighet.


Skuggmakterna är:

1. Marcus Vitel: Lasombra som infiltrerat Camarillans högsta maktstrukturer under falsk klan. Agenda: Vill att de dödliga skapar den mäktigaste och teknologiskt mest avancerade civilisationen någonsin så att han kan ta kontroll över den.

2. Set: Guden av mörker och Antedeluvian. Agenda: Vill skapa ett evigt slagfält i den nya världen som försvagar alla yngre vampyrer.

3. Baba Yaga. Nosferatu. Agenda: Vill finna den sovande Blodguden Absimiliard som kanske vilar i Amerika. Vill därför colonialisera och urbanisera så mycket som möjligt.

4. Osiris. Agenda: Vill skapa ett gott samhälle som det är svårt för vampyrer att infiltrera. Vill stoppa Set.

5. Troile. Brujah grundaren: Vill skapa ett nytt Karthago där människorna och vampyrerna kan leva öppet med varandra i symbios och där vampyrerna härskar.
 
Top