Nekromanti Vampyrer i N2

Desticado

Veteran
Joined
4 Apr 2003
Messages
68
Location
Västerås (Bjurhovda)
Tjena Alla som läser detta

Jag har stött på ett litet problem...Det är så att i ett uppdrag som ligger på min dator finns det en vampyr och jag undrar vad dem har för attributvärden och sen undrar jag vad jag ska använda för tärningsantal om jag sen vill skapa en vampyr som spelkaraktär i N2...Dessutom vill jag veta om det skulle gå att spela en vampyr i den HI TECH värld som N2 beskriver

M H Desticado

Ps Tack på förhand Ds
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
"Dessutom vill jag veta om det skulle gå att spela en vampyr i den HI TECH värld som N2 beskriver"

Tja. Jag som spelledare har gjort konstigare saker i Neotechs värld. Om telepati funkar så varför inte vampisar?

Tänk på att i och med att du lägger in någonting övernaturligt i Neotechvärlden så kommer världens förutsättningar att förändras.
Mina telepater ändrar inte så hemskt mycket, förutom att det gör vissa företeg mäktigare. Gemene mans svenssonliv ändrades inte ett skvatt när jag kastade in telepaterna i min Neotechvärld. Det berodde på att gemeneman aldrig kom i kontakt med eller fick höra talas om telepater.


Tänk på att om du lägger in vampyrer i Neotech så kommer världssynen förändras om alla känner till att vampyrer existerar.

Det regeltekniska med siffror till vampyrer kan nog variera hejvilt, beroende på hur hårda man vill att vampyrerna ska vara. Så det tänker jag faktiskt inte lägga mig i :gremcrazy:


/Naug
 

Greymourn

Swordsman
Joined
28 Jan 2001
Messages
593
Location
I en stad i ett län etc.
Kompabilitet...

Dessutom kan du ju med vissa modifikationer blanda ihop Neotech och Eon och vips har du ett Shadowrun... I nekromanti har du väl vampyr regler... Allt e frid och fröjd...
 

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
Tänk på att om du lägger in vampyrer i Neotech så kommer världssynen förändras om alla känner till att vampyrer existerar.

Men hur många skulle tro på'n om man hävdade att det fanns vampyrer?? En vampyr i Neotech skulle kunna vara ett väldigt misslyckad/lyckad expriment. Vampyrismen behöver inte smitta på klassikt sätt....


Midar gillar Neotech men kvalitén på grundbokpärm är ju inte den bästa.
 

Greymourn

Swordsman
Joined
28 Jan 2001
Messages
593
Location
I en stad i ett län etc.
Midar gillar Neotech men kvalitén på grundbokpärm är ju inte den bästa
Å det upptäckte du efter en dag... :gremlaugh: Jag förstår att ni vill ha varsin grundbok, får man fråga vad ni egentligen använder dem till? :gremlaugh:

För övrigt bör nämnas att NeoTech iaf. är strået vassare än både Chronopia och Mutant:Chronicles som varit pärm-system de senaste fem-sex åren...

Och varför håller Eon böckerna bättre än NeoTech (tvåan alltså, ettan vbar mycket bättre) boken?
 

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
Å det upptäckte du efter en dag

Jag tittade på funkus bok..... det ser ut som en 1-2 åring har lånat den... min är hel och fin :gremlaugh:


Midar har en hel N2 bok.
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
" En vampyr i Neotech skulle kunna vara ett väldigt misslyckad/lyckad expriment."

Eller så är det bara nån galning som har cybrat sig på tok för mycket, skaffat in och utfällbaravampyrtender, nattsyn, förstärkta ben, förstärkt skelett, servomuskler, underhudspansar, uppsnabbade reflexer, klätterhänder och en artificiell magsäck.

Summan av kardemumman?
En person som kan bete sig som en vampyr, se ut som en vampyr, ta stryk som en vampyr, utdela stryk som en vampyr, klättra som en vampyr och dricka blod.

Det enda han inte kan göra är att överleva på blod. Dessutom är kroppstemperaturen ett problem som man inte kommer runt.
Men kan komma väldigt nära med bara cybringar och ett taskigt morgonhumör :gremwink:


Eller så köper man bara grisen i säcken och hivar in övernaturligheter.


/Naug
 

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
N2-bokens kvalité och livets andra djävligheter...

Grundbokens urusla kvalité beror mig veterligen på bokens limning. Som limning till boken har man nämligen använt ett för jefla dåligt lim som inte tål särskilt höga temperaturer.

När det kommer till Eon 2-boken så har man valt att binda sidorna istället, vilket gör att sidorna inte ges särskilt stor chans att lossna. Dyrare, men helt klart värt det.

Det här är bara vad jag vet, rätta mig någon om jag har fel, vilket jag mycket väl kan ha...
 

fusk

Warrior
Joined
5 May 2003
Messages
233
Location
Alingsås
"Det enda han inte kan göra är att överleva på blod."
Kan man inte överleva på bara blod? Om jag inte har helt fel så transporterar blodet väldigt mycket näringsämnen(förutom fett som lymf-grejset transporterar).
Jag menar, man kan överleva i mer än 4 veckor på maskroser :gremsmile:

"Dessutom är kroppstemperaturen ett problem som man inte kommer runt."
Mja, artificell hud löser ju problemet med att "den" känns varm, sant, han är varm innuti, men det spelar ju mindre roll. :gremsmile:

En sak du glömmde som jag tycker är ganska viktig, Artificiellt hjärta! :gremsmile: Det är inte en vampyr om dess hjärta slår.
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Cybernetik följer naturens lagar (och androider)

"Mja, artificell hud löser ju problemet med att "den" känns varm, sant, han är varm innuti, men det spelar ju mindre roll."

Kroppen genererar ju värme. Den värmen måste ta vägen någonstans. Har man artificiell hud som inte släpper ut värmen, så kommer huden te sig kall, men din kropp kommer råka ut för överhettning snabbare än du kan säga hej.
Låter man värmen slippa ut ja... Då ger man ifrån sig värmen.


"n sak du glömmde som jag tycker är ganska viktig, Artificiellt hjärta! Det är inte en vampyr om dess hjärta slår."

Även om man kanske kan får bort hjärtljudet så kommer man knappast kunna få bort pulsen, eller andningen. Puls och andning är faktiskt de två huvudsakerna man kollar på när man ska avgöra om någon lever eller inte.


Nä, vill man göra en "vampyr" i Neotech så är nog det bästa androider när jag tänker efter. Dom kan nog byggas upp på ett så fiffigt sätt att dom uppför sig som vampyrer i dom flesta avseendena. Så vid lite närmre eftertanke så är det nog där jag placerar mina pengar om man vill fejka vampisar med Neotechs värld som ramar.


/Naug
 

DragonLord

Warrior
Joined
30 Dec 2001
Messages
340
Location
Malmö/Gifu
Re: Det fungerade i min kampanj...

...där spelarna dock jagade vampyrerna, men jag har planerat en vampyrkampanj som ska sträcka sig från medeltiden (regler ska lånas från Eon) till n2s värld.

Kör hårt, det övernaturliga rockar! :gremsmile:

DragonLord - blir inspirerad till att fundera över magisystem till n2...
 

fusk

Warrior
Joined
5 May 2003
Messages
233
Location
Alingsås
Cybernetik följer människoras lagar(och androider)

"Kroppen genererar ju värme. Den värmen måste ta vägen någonstans."
Sant. Överdrivna mängder kroppsvärmesgeneratorer kanske? :gremsmile:

"Även om man kanske kan får bort hjärtljudet så kommer man knappast kunna få bort pulsen, eller andningen. "
:gremsmile: Tjöta. Andningen borde till viss del kunna hjälpas med artificella lungor som inte "blåser upp" sig. Pulsen, tja, måste man ha en sådan? :gremsmile: Klarar inte kroppen av ett konstant tryck, för jag har för mig att blodet i artärerna pumpas runt av hjärtat och är det artificiellt så kan man ju se till att den pumpar ut med ett konstant tryck.
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Re: Cybernetik följer människoras lagar(och androider)

"Tjöta. Andningen borde till viss del kunna hjälpas med artificella lungor som inte "blåser upp" sig. Pulsen, tja, måste man ha en sådan? Klarar inte kroppen av ett konstant tryck, för jag har för mig att blodet i artärerna pumpas runt av hjärtat och är det artificiellt så kan man ju se till att den pumpar ut med ett konstant tryck. "

Luften måste fortfarande komma in och ut genom mun eller näsa. Ett vanligt trick för att kolla om någon lever är att lägga handen precis framför mun/näsa och se om det finns något luftdrag, det är i alla fall så som jag har lärt mig att kontrollera om någon är död eller ej.
Sen det där om konstant tryck i artärerna och blodådrarna. Tja, jag har faktiskt ingen aning. Det skulle kunna funka, det skulle kunna vara katastrofalt, vi får rådfråga nån läkare eller medicinare eller motsvarande.


/Naug
 

fusk

Warrior
Joined
5 May 2003
Messages
233
Location
Alingsås
Re: Cybernetik följer människoras lagar(och androider)

"Luften måste fortfarande komma in och ut genom mun eller näsa."
Okej, nu blir frågan varför man vill låsas vara död. Vill man göra det för att övertyga sig själv om att man är vampyr kan det bli svårt, men å andra sidan är man så galen kanske man itne bryr sig om ifall luft sakta strömmar ut genom näsborrarna(det är ju ingen riktig andning heller). Om det är för att skrämma skiten ur någon finns det ju lösning på det också, det finns ju ett cybertech som i princip fungerar som en syrgastub innuti lungorna, så när någon kommer fram för att se om man lever sätter man bara på den.
Och när det gäller kall hud så kan man ju använda typ IRosynlig hud.

"Sen det där om konstant tryck i artärerna och blodådrarna. Tja, jag har faktiskt ingen aning. Det skulle kunna funka, det skulle kunna vara katastrofalt, vi får rådfråga nån läkare eller medicinare eller motsvarande."
:gremsmile: Jag har heller inte den ringaste, jag skulle gissa på att det går bra. Men vill man vetta säkert är det bara att fråga det som vet bättre.

Men jag tycker iallafall att det är möjligt att skapa vampyr liknande saker med teknologi i neotech. Vill man att de ska ha någon anledning till att undvika solljus kan man ge dom en IRosynlig/skottsäkerhud som upplöses av någon strålning typ UV ljus. :gremlaugh: garanterat äckelpäckel när vampyrens hud försvinner.
Sedan för att ge en illusion av odödlighet proppar man dom fulla av all cybertech man kan komma på.
 

fusk

Warrior
Joined
5 May 2003
Messages
233
Location
Alingsås
Re: Cybernetik följer människoras lagar(och androider)

:gremsmile: Jag har frågat en medicinar läkare nu och han sade att det funkade utmärkt men att man inte hade någon anning om vad det kunde göra långsiktigt.
 
Top