Nekromanti vampyrer och andra döingar...

undrar en sak, kommer det stå om vampyrer i den kommande demon och vandöde modulen? anledningen till frågan är att den intresserar mig då vampyrerna är de ända döingarna som jag finner roliga att ha med i äventyr... och kommer de vara lika glassiga som de klassiska vampyrerna eller bara några skogsmullar som suger djurblod? sen är det också konstigt att de inte nämnts någon gång om deras blodsug är lika absurt stort som i andra rollspel, för då borde det egentligen vara de som är det som människorna är mest rädda för....

dvärgen skulle vara tacksam om han slapp vampyrer =)

Malakhai

Veteran
Skogsmullar som suger djurblod???
Usch tvi vale.... neeej vampisar e koola killar som glider runt å nafsar snygga brudar i halsen lite erotiskt å obemärkt... =)

Malakhai
Döden är bara början

kragghack

Warrior
neeej vampisar e koola killar som glider runt å nafsar snygga brudar i halsen lite erotiskt å obemärkt...

Men det låter ju som jag ;)

/Anders-ska ut i skogen och fest idag

Ash to Ash
Dust to Dust
Kragg Hack remains

Virocon

Swordsman
Hursomhelst så borde det nog stå med då vampyrer är betydligt häftigare att möta än ett gäng zombier. Dessutom kan vampyrer ränna runt i stan också, men kommer det en zombie inspringande där så blir det ett j***a liv!

kboman

Veteran
Läs "Carpe Jugulum" av Terry Pratchett... de vampyrerna är Häftiga! Kanske inte just det faktum av de börjar tåla vitlök osv. (det är tydligen skrock som funkar åt båda hållen...), men det är något i deras attityd... Och kolla lite i Historieavsnittet i Vampyr-boken till Warhammer... de vampyrerna är också okej =)

- Kalle, som redan smyginfört en hel vampyrfamilj i sin kampanj: de har varit med 1 gång hittills.

kboman@passagen.se | <A HREF="http://hem.passagen.se/kboman" target="_new">http://hem.passagen.se/kboman</A>