Nekromanti Vampyrer

The_shadow

Warrior
nu är det så att jag för det första filar på en "ärkeskurk" till ett äventyr.
jag har beslutat att det blir en ganska mäktig Vampyr men jag saknar V&N, och dels vill jag inte använda något därifrån..

så, därför är frågan, kan ni ge förslag på Modifikationer till en vampyr? vad gör skada på den? och sist, är han egentligen ond? :gremlaugh:

nå, det vill jag gärna ha svar på.. framför allt attribut modifikationerna.

Fahnen

Swordsman
V&N Vampyrerna är inte särskilt "roliga" enligt mig. Fast jag sammankopplar vandöda och vampyrer.

är han egentligen ond*?
Helt upp till dig om han är ond* eller inte.

* Ondska finns inte mundana, jag vet

Berfa

Veteran
Det finns regler för Vampyrer som är mycket trevligare än Neogames inne på Sveroks sida om jag inte minns fel! =)

Vampyren behöver inte vara ond, men han måste ju överleva och ju längre han varit vampyr desto omänskligare blir han, han förlorar förmågan att identifiera sig med vanliga dödliga och svaga människor. Altså kan han säkert uppfattas som ond av RP:na när han verkar sakna allt vad medkänsla heter.

Men om RP:na lyckas imponera på honom eller om han ser en sida av dem som han kan identifiera sig med så skulle det kunna uppkomma trevligt rollspel =)

/Berfa som snackar igen...

Duddmannen

Hero
Vampyrerna och Solen

Testa detta:

Solens Hämnande Blick
Vampyren är en styggelse som vänt sig från ljuset och därför har ljusets främste förkämpe, Solen kommit att representera allt som söker förstöra vampyren.

Till att börja med fungerar en solsymbol i guld som avskräckande gentemot vampyrer. Välsignade solsymboler kan till och med orsaka Ob1T6 smärta vid beröring mot en vampyr. Samorimän har en hemlig tradition att skapa solsymboler med detta syfte.

Vampyrer skadas rejält av solljus. Ob2T6 Trauma och Smärta per runda. Den kan inte "komma undan" genom att klä sig heltäckande, en vampyr som hamnar i solens blickfång är dömd att brännas. REJÄLT mulet väder kan fungera, slå mot Vampyrens TUR varje minut för att se om solen märker att en vampyr är lös. Modifiera efter molntäckets grad.

Mörkmulet, på gränsen till nattmörker - Ob1T6
Mulet, stormigt - Ob2T6
Mulet, regnigt - Ob3T6
Uppsprickande molntäcke - Ob4T6
Växlande molninghet - Ob5T6

Nattetid är en vampyr helt säker.

/Duddmannen

PS
Glöm inte Boffi the Lamia slayer, en av de utvalda Vampyrdräparna! :gremlaugh:
DS

storken

Warrior
De 2 bästa tipsen:

1. Se eller läs "En vampyrs bekännelse", där har du vampyrer.
2. Se(eller läs?) inte Buffy, där har du fjantar.

storken

Warrior
Den andra bra vampyrfilmen på denna jord.
Vi kör med sådana vampyrer också, för den delen.