Nekromanti Vampyrer

RavenLord

Veteran
Hur är det med vampyrer i eon, vad har dom för stats och magier o sånt?

- Death is more universal then life; everyone dies, but not everyone lives. -

Ackerfors

Alas, your rapids!
Mig veterligen...

...har de samma stats som kroppen hade innan denne blev vampyr. Tråkigt om man gör en maffig gubbe och han blir en vekling bara för att han blev vampyr...

--
Martin Ohlsson

Logos

Veteran
Det står lite i religioner

Den beskrivning av Comersium Lama som finns i religioner Gudarnas kamp är det enda stället som jag över huvud taget kan se visar på att det existerar några vampyrer i eon. Tyvärr finns det inte mycket mer information där än att vampyrerna dricker blod.

Douggie

Warrior
Re: Vampyrer, Usch!

Personligen tycker jag inte att vampyrer ska finnas i Mundanda. Enligt mig har de ingen plats där. I varje fall inte den klassiska vampyren. Hur dessa lamior kommer att bli återstår att se.

Douggie

Re: Det står lite i religioner

De kan inte gå över rinnande vatten heller.

Monstrerna Vampyrer ska enligt mig vara den klassiska vampyren (inte varelsen som filmen skapat) som ser ut som någon har gått lös på den med en motorsåg och måste gömma sig i någon fuktig grotta och låter sina tillbedjare hämta folk åt den. Äcklig ska den vara, inte någon jäkla snobb som styr över världen tillsammans med sina vampyrkompisar.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

RavenLord

Veteran

Hur vampyrerna ska se ut är upp till SL, jag vill bara ha lite tips om stats, ska man tex dubbla styrkan (standard superstark monster vampyr), ge han lite ataxatropi och skototropi eller nått annat trevligt

Tribble

Veteran

Kära nån... Tack skall Du ha! Jag hade tänkt stoppa in en vampyr i min kampanj. Nu fick jag idéer om både det ena och det andra. Klart att vampisen skall vara ett slemmo. Plötsligt slutade han vara helt förutsägbar.

Det tråkiga är väl att mina små rp åter kommer att tycka att jag är äcklig och stygg...

/Tribble

- Snart dags att börja slå på åldringstabellen -

smaffy

Hero

som jag ser en vampyr så är de..

slemmiga, relativpsycho och motorsågsoffer.
de käkar blod och skadas av vatten som flyttar på sig (fallande snö, bäckar, floder, regn, hinkar som kastas på dem).. ungefär. de har inte nån magi som de kan kontrollera. har de magi kan de inte kontrollera den, ungefär som nån dum elementar eller nått..

<a href="home.swipnet.se/smaffy">smaffy</a>

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Min vampyrerfarenhet

Råkade göra en spelare till vampyr i ett äventyr en gång i tiden. Råkade ge honom überkoboldiska stats men till slut dog han. En dolk rakt i hjärtat, först någonstans i aortan, sedan högg tjuven uppåt med den. Dvs artärblödning och hjärta tror jag han fick. Sved säkert en del. Dog mitt på gatan mitt i natten, var medvetslös ända tills solen började titta fram... dog.
Inga fler vampyrer i våran spelgrupp när jag är SL iaf, de suger verkligen.

[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point

Click

KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!

Draugin

Warrior
Vampyrer är hårda.

Om Vampyrer ska finnas så tycker jag att man ska läsa White Wolfs Vampire: The Masquerade böckerna, där står det oerhört mycket. Och en sak, en Vampyr sliter en vanlig människa i stycken även om han är en mäktig krigare(Potens), samt att vanliga vapen knappt biter på en Vampyr (Foritude), och de kan röra sig oerhört fort (celerity).

G

Guest

Guest
Det var ju helt otroligt bra!
De här vampyrerna passar absolut in i Mundana. Nu återstår bara att se hur Neogames vampyrer kommer att vara.

Till alla som vill ha en liten åsikt om de här vill jag bara säga: SKITBRA!!!

Jag ska absolut använda mig av de här reglerna (med lite modifikationer för att passa min värld såklart=). Nu blev äventyren helt klart lite roligare.

Ett stort tack till Tomas Daniels! /images/icons/smile.gif

Re: Vampyrer är hårda.

Isåfall ska de vara som nosferatu, och ha lite egna egenskaper och inte ta från vampire.

Har ändrat mig, de som undrar. Förut så gillade jag vampire (gör det fortfarande) och ville att vampyrerna ska vara som i vampire men jag tycker inte om att blanda rollspel utan gillar skillnaden.

Om vampyrerna blir som i vampire kommer massa kobolder bli vampyrer och ge sig själva massor av fördelar.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Glittergrus

Veteran
Jag hari ngen aning om hur vampyrer funkar i eon men om vi säger så här, läs vandöda mudullen när den kommer ut föro m inte vampyrer finns i den då har neogames totalt klantat till sig.

Glittergrus

Veteran
Jag har ingen aning om hur vampyrer funkar i eon men om vi säger så här, läs vandöda mudullen när den kommer ut föro m inte vampyrer finns i den då har neogames totalt klantat till sig.

cernael

Warrior
Tips till NG :)

Se till att vampyrerna (lamiorna(?)) följer balansens lag. Dvs. inte för mäktiga utan att ha fått betala fett för den makten.

RhiHaoEn
/Cernael san

RavenLord

Veteran
ja....
när vandöda modulen kommer ut, men med neogames standard release plan så kommer inte det hända på ett par år skulle jag tro..............

RavenLord

Veteran
Re: Min vampyrerfarenhet

P|uT0NiUm: jag sa inte att jag skulle göra en vampyr som spelare, jag tänkte använda en som ond SLp i ett äventyr

Ymir

Liten kantbaron
Re: Eon-vampar imho.

Lite om hur jag tycker att eon-vampyrerna skall vara:
Till att börja med skall de INTE kallas "Lamia", som är ett oerhört fult ord. Använd "Nosferatu" istället isåfall, det låter åtminstone snyggt. Sedan tycker jag de skall vara vilda, lite primitiva, nedgångna, liksom. Lite luffare, sådär. Nån slags mix av Gangrel, Lhiannan, Wolverine och en bag-lady, typ. Trasiga, äckliga saker som hemsöker gränder och utbygder och suger blod av folk. De riktigt primitva (Låg humanity?) borde äta människokött också, inte bara dricka blod. Lite som "Likätare" i DoD. I stora städer typ Daval skall de naturligtvis bo nere i kloakerna och katakomberna, och omge sig med människor som dyrkar dem.

Angående deras förmågor...tja, de skall vara superstarka och nästintill omöjliga att döda, inte så mycket mer. Lite snabba, kanske. Och brutala som faen. Ögon som glöder röda i mörkret är ett måste också.

En lite tuff idé vore om de fortsatte att åldras i normal takt rent utseendemässigt, så att gamla vampyrer ser helt sönderruttnade ut. Läskigt värre.

- Ymir, säger sin åsikt om Eons vampyrer.