"Fjodor, vi vet att det var du som dödade Octagonal," säger Basse. "Vi orkar inte längre. Snart är det ju inga kvar på den här festen. Ge dig!"
"Vad snackar du om, Basse? Vi vet alla att det var du! Eller hur, Häger?"
"Fjodor, var var du när Anthrox dog?"
"Äh, jag var tvungen att åka iväg och köpa lite … möbler? Eller, jag menar sprit. Till festen. Blod! Spritblod. Jag köpte … sangria, heh. Sidd, du vet ju att det var Basse, eller hur?"
"Sann gria kan inte förtäras, Fjodor."
"Jag … va? Vad ska det betyda?"
"På'n, Basse!"
Och som en hund på en bacontårta kastar sig Basenanji över Fjodor och suger i sig allt hans blod. Det är mycket blod. Alla omkring honom kan känna hur maktblodet koncentreras i honom och Basse expanderar som en blodfylld svällkropp.
"Så … nu ska du visa Fjodors tatueringar …?" säger Sidd lite sådär frågande. Och Basse ropar med blodgurglande stämma:
"CAMILLAS BLOD SKA VI SPILLA!"
…
"… står det här på tatueringen på Fjodors mage. Och hans fickor är fulla av diabilder. Visst tusan var han sabbare, alltid."
@fjodorsenuba röstas ut. Han var sabbare.
Grattis till byn!
"Vad snackar du om, Basse? Vi vet alla att det var du! Eller hur, Häger?"
"Fjodor, var var du när Anthrox dog?"
"Äh, jag var tvungen att åka iväg och köpa lite … möbler? Eller, jag menar sprit. Till festen. Blod! Spritblod. Jag köpte … sangria, heh. Sidd, du vet ju att det var Basse, eller hur?"
"Sann gria kan inte förtäras, Fjodor."
"Jag … va? Vad ska det betyda?"
"På'n, Basse!"
Och som en hund på en bacontårta kastar sig Basenanji över Fjodor och suger i sig allt hans blod. Det är mycket blod. Alla omkring honom kan känna hur maktblodet koncentreras i honom och Basse expanderar som en blodfylld svällkropp.
"Så … nu ska du visa Fjodors tatueringar …?" säger Sidd lite sådär frågande. Och Basse ropar med blodgurglande stämma:
"CAMILLAS BLOD SKA VI SPILLA!"
…
"… står det här på tatueringen på Fjodors mage. Och hans fickor är fulla av diabilder. Visst tusan var han sabbare, alltid."
@fjodorsenuba röstas ut. Han var sabbare.
Grattis till byn!
Last edited: