Nekromanti Vampyrlajvflumm i gymnasium i Göteborg (på Lucia)

Sodivra

Champion
Japp, rubriken säger allt.. :gremwink: Vampyrlajv/lek på Burgårdens Gymnasium, Göteborg, på Lucia.

Handlingen: Vampyrer dyker upp på skolan. Vampyrjägarna jagar dom.
Reglerna: En vampyrjägare är starkare än en vampyr, men man kan ju alltid gå tillsammans.. När man dräps får man vila ut en stund, och sedan springa på igen. Vampyrer får poäng för att bita folk, dubbel poäng på lärare, och jägarna får poäng av att dräpa någon. Det är inte bra att bita någon som ser ut att bli hysterisk av något sådant. Att orka hålla koll på poängen är frivilligt, oftast så orkar man inte göra det.. :gremwink:
Dresscode: Vampyrerna ska se vampyriga ut, jägarna ska se jägiga ut. (Men det är liberalt, förra året var jag exorcist, en hade bara kavaj på sig, och en hade bara ett kors kring halsen..)

Någon som känner för att springa runt och skrämma ihjäl gymnasieelever? Det är skoj, jag lovar! Kontakta mig, svara i tråden, eller dyk upp på mötet vi ska hålla! (Se bifogad bild för den läckra affischen.)

seinet

Swashbuckler
Re: Vampirelajvflumm i gymnasium i Göteborg (på Lucia)

Kan påpekas att skolan är privat område och enbart de som har ärenden där har rätt att vara där. Tyvärr men sant, detta gäller förresten de flesta skolor.

Och med tanke på tidigare händelser som faktiskt sändes på riksnyheter så tror jag inte skolans ledning är så jätteglad ifall det kommer fullt med okännt folk och som de skulle uttrycka det "springer och stör med sina lekar".

/Seinet Wintermute - Tidigare studerande på Burgården

Sodivra

Champion
Damn. Damn!

Hmm, jag får väl begära om en speciell inbjudan för eventuella gäster då.. I värsta fall - om man verkligen vill - så får man väl jaga elever mellan skolbyggnaderna, eller utanför.. :gremwink:

Men angående störhetsfaktorn så är det nog inget problem, skolan har som sagt en tradition av vampyrflummande.. :gremwink:

seinet

Swashbuckler
Re: Damn. Damn!

Eller så kan du ju ordna upp med de som anordnar lajvet på skolan att anordna ett i Burgårdsparken senare på kvällen, det borde öka antalet deltagare rätt mycket också.

/Seinet Wintermute - Fryser lite

Sodivra

Champion
Tja..

Dom som anordnar lajvet? Det är ju jag! Och vi kommer nog inte bli så måååånga, direkt..

walium

Ganska töntig, faktiskt
- Hur firar ni Lucia?
- Det gamla vanliga, du vet. Lite Vampyrer och vampyrjägare.
- Vampyrer och vampyrjägare?
- Huggtänder, krucifix, pålar och en massa sånt.
- På Lucia? Är inte det lite udda?
- Nä, det är skitkul att springa omkring och bita folk. Man får dubbla poäng om man biter lärare.
- Det låter ju......trevligt... Men vad säger lärarna om detta?
- Tja, numera är de flesta lediga runt Lucia. Lite tråkigt faktiskt. Jag tror att det var någonting med att vi av misstag pålade rektorn förra året.
- Jaha......kan du stanna här ett litet ögonblick medan jag ringer...ett samtal... *slår febrilt 112 på sin mobiltelefon*

Sodivra

Champion
Lilla gubben..

Nja.. Om du ska ända från Kungsbacka så rekommenderar jag att du stannar hemma ändå.. Vi måste krångla för att du ska komma in, och sedan gäller det att det kommer tillräckligt med folk för att det faktiskt ska hända.. Är det värt besvikelsen? :gremwink: Jag kan kontakta dig igen efter det preliminära mötet nu på Fredag och säga hur det gick, och sedan kolla om det går att få in dig på något sätt.. Sedan så larvar vi oss på Lucia. Under skoltid alltså.