Nekromanti Vandöda&Nekromanti Åsikter (Ev Spoiler)

J_oelson

Veteran
Fick köpt den modulen idag och har nästan läst ut den.. Den hamnar bland bottenklassen av moduler faktiskt..

Innehållet var rätt tråkigt, och allt referrerande till olika sidor gjorde att man tappa bort sig helt..

Var rätt sugen på att skapa mig en nekromantiker, men nu vet ja inte.. Kändes som 179 kronor i sjön..

Nån som tyckte annorlunda?

Helmgast
Att refererandet var rörigt räcker väl inte för att dissa den totalt. Berätta mer om vad du tycker (jag tycker annorlunda)

Shulger

Veteran
Jag tycker att det är en bra modul. Även om det är jobbigt med referreande till sidor ( speciellt till moduler som inte finns att köpa, ex M & V). Jag tycker inte innehållet var särskilt tråkigt, det finns värre.

marcuslinder

Veteran
Re: Vandöda&Nekromanti (Ev Spoiler) - Helt OK

Jag tyckte om den för vad den är. Hemligheterna var alldeles utmärkta och precis så läskigt onda som nekromantiska hemligheter ska vara! :gremsmile:

Men generellt sett så tror jag att vandöda gör sig bäst som bakgrund i rollspel då det enligt min erfarenhet blir tråkigt, dvs motsatsen till spännande i strid där dessa SEGA vandöda är inblandade. Kanske skulle uttrycket "Vedhuggningen i An-Thalamur" klingat än bättre om det skett tre millennia tidigare? Som läskiga, vrålstarka (bakgrunds) Borg-droner a la Star Trek är vandöda däremot alldeles utmärkta! Jag var lite besviken på Vampyrerna men älskade Helmgastarna och de andra riktigt farliga vandöda/demonerna.

Jag tror att elementarkillarna med rätt förberedelser kan bidra till en alldeles makalös övernaturlig och läskig stämning!

Pendragon

Swashbuckler
Meh... förmycket "coola" inslag och för mycket onyaserat ärkeevila prylar. Vandöda som susar omkring genom luften och skjuter blixtar samt har evighetslager gift i kroppen...

Nää... jag tror nog Nallo kan skriva bra, bara man sätter en lämplig åsiktspolis att stå bakom honom med en niosvansad katt och en såndär liten mysig elchocksmojäng, så att denne kan läsa över axeln på vår käre författare och disciplinera honom lite när han flummar ut.

Den här helt ok skriven och illustrationerna är en underbar omväxling från Hellerviks misshandel av mina synnerver, men tyvärr faller den när Nallo börjar ta ut de kreativa svängarna allt för mycket.
Nästa gång får vi hoppas att han tänker efter före och sållar lite bland sina ideér, för han har onekligen många, men alla är inte bra.

Överlag så kommer åtminstone jag behandla innehållet i V&N med en ihopsydd zombiemunfull salt.

storken

Warrior

Jag var lite besviken på Vampyrerna men älskade Helmgastarna och de andra riktigt farliga vandöda/demonerna.
Du snodde mina legobitar! :gremcrazy:

För övrigt gillar jag alla moduler [besatt! :gremtongue:] även om vi inte använder oss av vissa saker, exempelvis lamior.

duvan

Warrior
Jag tyckte att den var hel ok faktiskt, men om jag skulle låta mina spelare bläddra fritt i den och göra nekromantiker så skulle vi nog märka hur lätt det är att missbruka reglerna för vandöda :gremtongue:.

Men som jag spelleder så Kommer ingen spelare i närheten av den boken, så dom har ingen aning om vad som finns. Jag tycker att man ska försöka som SL att göra vandöda så mystiska som möjligt, det är bra för att sätta skräck i spelarna :gremwink:.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Du är inte den enda.

Både jag och Ymir , Tsigalah och några andra tyckte att den var rätt så kass. Det förklarar vi ljudligt utan pardon i den här tråden.

/Naug, vill dock fortfarande pyssla med nekromanti i Mundana, men med N&V på behörigt avstånd.

Grendel

Warrior

Jag håller med du... :gremsmile:

Man ska hålla spelarna på halster så att de inte vet vad de har att vänta av världen. Om de vet allt är det ju inget kul, så man måste inte kasta in allt på en gång. Portionera ut nåt totalt jätte-super-duper-dödligt som en Helmgast som kan ta dem runt fotknölarna och slå dem några gånger mot backen, men som sen ger sig av (då den antagligen inte har nackandet av ett gäng mesiga obetydliga äventyrare högst på dagordningen). Det sätter garanterat fler myror i huvudet på dem än en strid mot orörliga zombier eller klena skelett... :gremgrin:

J_oelson

Veteran
Mer då..

Som någon nämde om bilderna, de tyckte ja va helt okej..

Mycket förlöjligade bilden av vandöda, att slänga in de vandöda elementarerna tyckte jag inte om, var där bara för att fylla upp kändes det som.. Många hörde inte hemma i Mundana, dock några var väldigt bra..

Blodshämnaren(?) Rent löjlig.. Ja kanske missade lite men de beskrev inte fullt (kan ha fel) hur en nekromantiker med Alstra Nekrotropi skulle animera en vandöd.. Stod bara va man fick pröjsa för skiten..(de vandöda..)

Någon klagde på vampyrerna, men de var rätt fräcka tyckte jag.. Lite annorlunda men ändå igenkännliga..

Mycket text som man såg många gånger fick en att bli lite irriterad (men det känner man igen i nästan alla moduler..).. Kanske var de en rätt bra modul ändå, fast intresset saknades..

Shulger

Veteran
Re: Mer då..

Jag tycker också att Blodshämnaren är löjlig, den känndes mest som en utfyllnad. Men Jag gilla Zombiesarna och "små zombisarna" ( kommer inte i håg vad dom heter men namnet börjar på H, nån som vet namnet?)