Nekromanti Vandöda, så görs dom

Vampirehunter J

Veteran
Kristinehamn, Värmland, Sverige, Europa, Världen,
Ja, nu komer några frågor som gäller vandöda.

1. Rent praktiskt, hur skapas vandöda.

2. Vilken labratorie utrustning behöver man igentligen för att skapa en vandöd, vilka kemiska proceser genomförs.

3. Vilken typ av vandöd passar bäst som livvakt och hur skapas jusst denna sorts vandöda.

4. Vilka vapen och rustningar bör man utrusta sina vandöda med.

Duddmannen

Hero
1. Rent praktiskt, hur skapas vandöda.
Genom olika sorters ritualer och alkemiska processer. Beroende på vilken sorts vandöd man vill skapa får man ta till lite olika metoder. Vissa typer kräver endast ett lik (någorlunda färskt) medan andra kräver mer komplexa kombinationer, kanske med en elementar bunden i kroppen osv.

2. Vilken labratorie utrustning behöver man igentligen för att skapa en vandöd, vilka kemiska proceser genomförs.
Se Vandöda & Nekromanti sid 45 och framåt.

3. Vilken typ av vandöd passar bäst som livvakt och hur skapas jusst denna sorts vandöda.
Personligen föredrar jag en Zombie (sid 16), gärna på ganska hög rang. Den är inte så speciell jämfört med andra vandöda, men den är hyfsat lätt att göra och kan använda de flesta vanliga vapen utan några problem. God ekonomi och hög driftsäkerhet. Fyra skallar av fem möjliga. :gremgrin:

4. Vilka vapen och rustningar bör man utrusta sina vandöda med.
Eftersom utmattning inte är ett problem så skulle jag nog packa på mina zombier det största och tuffaste pansaret jag kan hitta. Gärna med ett jävelstort svärd eller en jävelstor yxa.

/Duddmannen

Phelan

Hero
Eh... vore det i så fall inte mycket enklare att du talar med din SL? Om det är så att han av någon anledning, förmodligen utifrån hur han tänkt sig kampanjen ni spelar, inte tycker ni ska ha tillgång till V&N så bör du väl respektera det, alternativt ta diskussionen med honom?

Mvh / Phelan

Mouja

Hero
En regelteknisk guide finns på min sida...

Snart kommer jag lägga upp en spelteknisk "guide" om hur man skapar en Ultor, vilken jag anser vara bäst som vakt... i den "guiden" kommer jag även att ta med vilka sorters vapen och rustningar som jag tycker den borde förses med.